Véget ér a Mitsubishi villanyautójának pályafutása

2020.10.05. 13:34

2009-ben mutatkozott be, és az első korszerű, nagyszériás elektromos személyautóként tartják számon. Nagyon nagy figyelmet kapott, az ára miatt azonban kevés készült belőle: összesen úgy 32 ezer példányt gyártottak.

fs

A Mitsubishi 2005-ben mutatta az első elektromos prototípusokat, és elég hamar kiderült, hogy gyártásba is küldenének egy típust elektromos hajtással. A korábbi, komplikált, kerékagy-motoros kísérleti hajtások helyett egy egyszerűbbet dolgoztak ki, ez került a farmotoros i kisautóba, amelyet eredetileg a Smart kedvéért fejlesztettek ki, azzal közös műszaki alapokon.

Az így létrehozott i-MIEV ugyan egy évvel a Tesla Roadster után érkezett, de ezzel kezdett belefolyni az autóipar az elektromos autók gyártásába. A négyszemélyes apróság azonban nagyon drága lett – már 2009-ben 10 millió forintnak megfelelő összeget kértek érte, ami akkortájt többet is ért – és viszonylag hamar nehéz helyzetbe hozta a konkurencia. Már 2010-től elérhető volt a Nissan Leaf, 2012-től pedig a Tesla Model S és a Renault Zoe – mind vagy kedvezőbb árat, vagy sokkal jobb paramétereket kínált. Ezen az sem segített igazán, hogy időközben a Peugeot csoport is elkezdte forgalmazni az elektromos Mitsubishit, Citroën C-Zero és Peugeot i0n néven.

A 2010-es évek közepére lényegében megszűnt az érdeklődés a viszonylag kis hatótávolságú, szűk utasterű típus iránt: azóta bár gyártásban maradt, inkább csak százakban mérhető az eladott példányok száma. Időközben szép csendben a PSA kínálatból is eltűntek ezek az autók.

Ahogy egy, a Nikkeinek névtelenül nyilatkozó Mitsubishi menedzser fogalmaz, a pénzre, és a szakemberekre is másutt volt szükség a cégen belül, ezért az i-MIEV bemutatása után a fejlesztések is teljesen leálltak. Csak az után indultak újra, hogy a Mitsubishi a Renault-Nissan szövetséghez csatlakozott 2016-ban. Úgy tudjuk, készül egy kis méretű Mitsubishi villanyautó a Nissan technológiájára alapozva, de ez a tervek szerint legkorábban 2023-ban mutatkozhat be.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.