Valódi autóval tesztelték a villany-Scania akkuját
A Scania még szeptemberben jelentette be első, tisztán elektromos teherautóit, de a fejlesztés természetesen most is folyik. Néhány napja például azt mutatta meg a gyártó, hogy milyen módszerrel vizsgálják az akkumulátorcsomag mechanikai védelmét.
A vizsgálat egyfajta törésteszt: a teherautó oldalán elhelyezett, több rétegű, és láthatóan masszív védőstruktúrába ágyazott akkumulátorcelláknak egy VW Golfot rántottak neki. A csomagon ennek hatására viszonylag csekély deformáció keletkezett, úgy tűnik, az ilyen típusú behatásnak nagyszerűen ellenállt a szerkezet.
A Li-ion akkumulátorok esetében a mechanikai védelem – amelyet itt merev tokozás, és azon belül rugalmas beépítés szolgál – kivételesen fontos. A cellák károsodásakor ugyanis cellazárlat léphet fel, amely gyors hőfejlődéssel jár, nem egyszer olyan mértékűvel, amely tüzet is okozhat. Ezért van, hogy az autógyártók általában a legvédettebb helyen igyekeznek elhelyezni az akkumulátorokat: az elektromos személyautóknál gyakorlatilag egyeduralkodó az utastér alatti elhelyezés.
Úgy néz ki, a Scania nem ezt az utat járja, inkább az alvázon kívülre, az üzemanyagtartályok helyére építették az akkucsomagot. Ez azzal a kézenfekvő előnnyel jár, hogy a jármű megszokott felépítésén keveset kell változtatni, viszont a külső elhelyezés miatt az akkucsomag jobban ki van téve a külső hatásoknak – nyilván ezért is igyekeznek megbizonyosodni róla, hogy egy becsapódó személyautót is érdemi sérülés nélkül túlélnek az akkucellák.