Az Aptera tervei frissnek épp nem mondhatók: még 2006-ban bukkantak fel a cseppforma, háromkerekű kabin első vázlatai. A lényeg azóta sem változott: a cél a lehetséges legkisebb menetellenállás elérése. Ezért alkalmazzák a háromkerekű elrendezést, és egy olyan formát, amely 0,13-as légellenállási tényezőjével egyedülállóan hatékony.
Az újdonság a hajtásrendszer: az Aptera 3-ast már csak tisztán elektromos hajtással tervezik gyártani, és többféle méretű akkumulátor kerülhet bele. A 25 kWh-s alapváltozattal is 402 kilométert tehetne meg egy töltéssel, emellett állítólag lesz 40 kWh-s változat 644 km-es, 60 kWh-s 966, és 100 kWh-s 1610 km-es elméleti hatótávval. Elvileg még a legnagyobb akkumulátorral is egy tonna alatt marad a jármű tömege, így nem meglepő, hogy kifejezetten jó gyorsulási időket adnak meg hozzá: az alapváltozat 5,5, a csúcsmodell 3,5 másodperc alatt érheti el a 96 km/h-t.
A szuperhatékony forma persze kíván némi kompromisszumot: az Aptera 3 nem sokkal rövidebb, mint egy átlagos autó, de hely csak két felnőtt számára van benne. Ehhez képest a 25 900 dolláros alapár sem tűnik kevésnek, hát még a csúcsváltozat 46 ezer dollárja. A megrendeléshez persze nem kell ilyen sok pénz: a megrendelésekhez elég 100 dolláros előleget adni, amit a gyártó visszatérít, ha mégsem jönne össze minden ígéret.
Az Aptera első generációja 2007-ben pontosan idáig jutott – voltak adatok, árak, és ígéret a gyártásra – de akkor közbejött egy hosszan elhúzódó gazdasági válság, így a tervekből nem lett semmi. Érdekes lesz látni, hogy ezúttal sikerre tudják-e vinni ezt a látványos járművet.