Átalakítják az európai Nissan importőrök nagy részét
Régóta nem titok, hogy a Nissan Európában a költségek jelentős csökkentésére készül, ám úgy néz ki, ennek csak az egyik eleme lesz a helyi típusválaszték szűkítése, legalábbis a japán lapok szerint.
A Yomiuri című napilap szerint a jelenlegi gyári tulajdonú importőrhálózat nagy részének felszámolására készül a Nissan: elsősorban Európa keleti felén várható ilyen lépés, Magyarországot, Lengyelországot és Hollandiát konkrétan is említik. Ez nem jelenti, hogy a kérdéses piacokról visszavonul a márka, de más, olcsóbban fenntartható értékesítési csatornákat keresnek. Felmerült független kereskedők bevonásának a lehetősége, ahogy ez már Magyarországon meg is történt 2019-ben, ahol egy magánimportőr (Grand Automotive Central Europe Kft.) vette át a márka értékesítési jogait, itt egyébként a kereskedőhálózat bővült. Felmerült az is, hogy egyes már országokban a Renault importőrhálózatára bíznák a Nissan-értékesítést.
A márka a továbbiakban elsősorban Észak-Európára, illetve a legnagyobb piacokra, így Németországra, Franciaországra, Nagy-Britanniára, Olaszországra és Spanyolországra koncentrál, ezekben az országokban valószínűleg a saját tulajdonú importőrhálózatot is fenntartják.
A Nissan a márciussal záruló 2020-2021-es üzleti évben jelentős veszteségre számít: saját előrejelzésükben 340 milliárd jen, azaz átszámítva úgy 2,7 milliárd euró szerepel. Épp ezért lényeges cél a vállalat számára a költségek nagyarányú csökkentése, és ezzel párhuzamosan a típuspaletta megtisztítása a régi, illetve kevéssé jövedelmező típusoktól. A Nissan elsősorban Észak-Amerikában próbálja jelentősen javítani piaci helyzetét, Európában pedig a kelendő típusokra koncentrálnak a jövőben, amelyek segíthetnek nyereségessé tenni a cég pénzügyi mérlegét.