Január 20-ától tíz napra leáll a munka a Mercedes kecskeméti gyárában, miután ezt az üzemet is elérte az autóiparon végigsöprő alkatrészhiány. Mindezt egy egyhónapos karbantartás után, aminek éppen csak a végére értek Kecskeméten.
December közepétől január 17-ig menetrendszerű termelési szüntet tartottak Kecskeméten. A szokásos téli karbantartási és átépítési munkákat végezték el ezalatt, hogy aztán január közepétől beindulhasson a termelés. A termelés ugyan 17-én vasárnap az éjjeli műszakkal el is indult, de beszállítói nehézségek miatt szerdán újabb szünet jön. Egy Japánban gyártott alkatrész hiánya a gond, amivel kapcsolatban a gyár részéről annyit mondtak, hogy „egyes félvezető komponensek terén jelenleg világszerte beszállítói nehézségek tapasztalhatók az alkatrészellátásban.” Azaz miután az elmúlt hetekben a globális autógyártásban általánossá lett az alkatrészhiány, Kecskeméten is emiatt jön a kényszerszünet.
A globális chiphiány már a németországi üzemeket is elérte, az Audi is emiatt lesz kénytelen 10 ezer alkalmazottat rövidített munkaidőben foglalkoztatni hétfőtől Ingolstadtban és Neckarsulmban.