A visszahívás után is kigyulladt az elektromos Hyundai Kona
A Hyundai korábban Dél-Koreában mintegy 25 ezer, világszerte pedig durván 75 ezer Hyundai Kona Electric típusú villanyautót hívott vissza, az akkumulátor hibájából adódó tűzesetekre reagálva. A visszahívás szoftverfrissítést, és néhány esetben a nagy feszültségű akkumulátor-csomag cseréjét tartalmazta.
A napokban Daegu városában azonban egy olyan Kona Electric példány gyulladt ki, amely a visszahíváson már átesett. Egy névtelenül nyilatkozó Hyundai alkalmazott szerint a kérdéses példányon csak szoftverfrissítést végeztek, ami ezek szerint nem oldotta meg a problémát.
Hivatalos állásfoglalás a Hyundai részéről egyelőre nem született, az illetékes dél-koreai hatóság azonban azt ígéri, hogy vizsgálatot indítanak annak érdekében, hogy kiderüljön, a gyártó lépései megfelelőek voltak-e a probléma kezelésére.
Az már kiderült, hogy a zárlatra hajlamos cellákat az LG Chem gyártotta, így már az a pletyka is lábra kapott, hogy összefüggés van a kigyulladó Hyundai villanyautók, és a szintén LG akkumulátorcellákkal gyártott Chevrolet Bolt-Opel Ampera-E tűzesetek között. Ez utóbbit a GM szintén szoftverfrissítéssel orvosolta, de úgy tudjuk, az amerikaiak ennek keretében jelentősen korlátozták az akkumulátorba tölthető energia mennyiségét, amit a Hyundai frissítése ezek szerint nem, vagy nem megfelelő mértékben tartalmaz.