A legtöbb gyártó egyszerűen otthagyja a kisautók piacát – ahogy a Volkswagen – vagy a Fiathoz hasonlóan drága rétegmodellt kínál a korábbi, olcsóbb típusok helyett. Úgy néz ki, a Toyota ez utóbbi utat választotta, bár kicsit eltérő megvalósításban.
A bőséges álcázás ellenére a kémfotókon jól látszik, hogy az új Aygo prototípusa viszonylag nagy kerekeken közlekedik, ami arra utal, hogy a típust magasabb, terepjárósabb karakterrel ruházzák fel a következő generációra. A forma erősen emlékezetet a Yariséra: ez is viszonylag gömbölyded, bár egyértelműen rövidebb és magasabb annál. Úgy hallani, a két típus műszaki alapjai közösek is: mindkettő a TNGA-B jelzésű alkatrész-rendszerre épül.
Az Aygo fejlesztése állítólag nagy részben Európában zajlott, és itt is gyártják majd, ugyanabban a csehországi üzemben, ahol az elődje is készül. Várhatóan ebből is lesz olcsóbb, tisztán benzines kivitel, és később hibrid hajtású is, sőt, arról is pletykálnak, hogy a Toyota ebből a típusból már tisztán elektromos kivitelt is készítene.
A jelenlegi Aygóból a Toyota mintegy százezret ad el évente, azt azonban nehéz megjósolni, hogy a 2021 és 2022 fordulójára várható utódmodellből is fogy-e majd ennyi. Ez nyilván nagyban függ majd az árazástól is, és attól, hogy marad-e másik gyártó, amely az európai piacra friss, megfizethető kisautót készít. A dolgok jelenlegi állása szerint ez egyáltalán nem biztos, ami az Aygo számára akár a jelentős növekedést is hozhat.