Célegyenesben a Microlino
A legújabb hírek szerint a svájci Micro nevű vállalkozás már nincs messze az elektromos kétüléses, a Microlino gyártásától. A nagyjából fél autónyi használati értékű törpe előszéria-prototípusai márciusra készülnek el, és ha az ezekkel zajló engedélyeztetési folyamat is rendben lezajlik – ezt augusztusra tartják reálisnak – akkor az ősztő a gyártás is megkezdődhet.
A Microlino az 1950-es évek Isetta szükségautóinak korszerű utánérzése: ennek is az orrán van az ajtaja, mint a távoli elődnek, de a jellegzetes hátrányok egy részét kiküszöbölték. Így a hátsó nyomtáv sem olyan keskeny, mint az elődnél, ami sokat javít a stabilitáson. A két személy és három sörös rekesz szállítására alkalmas járművel ugyanakkor keresztben is lehet parkolni, és a gyártó szerint az esetek 95%-ában a hely sem kevesebb, mint szükséges.
Ezt egyébként egy statisztikával igyekeznek alátámasztani, amely szerint átlagosan 1,2 fő utazik egy autóval, napi 35 kilométert. Ezeket tényleg túlteljesíti a Microlino, hiszen az olcsóbb változata is elmegy egy töltéssel 125 km-t, a drágább pedig akár 200-at is. A kisebb akku ráadásul háztartási konnektorból is feltölthető négy óra alatt, ami mondjuk egy átlag villanyautó 8-12 órás töltési idejéhez képest igazán kedvező értéknek tűnik.
A Microlino a tervek szerint 12 ezer eurós – vagy 4,3 millió forintos – alapáron érkezik majd, bár ezért a pénzért inkább csak afféle mopedautót kapunk, 90 km/h-s végsebességgel, mint teljes értékű járművet. Így egyelőre azt is nehéz megjósolni, hogy elég sikeres lesz-e a típus a túléléshez, bár ránézésre szimpatikusabb kompromisszumnak tűnik, mint az oldalablak nélküli Renault Twizy, vagy a még kevésbé autószerű, szuperprimitív Citroën Ami One.