A McLarennél a hülye nevű MP4-12C bemutatása óta minden sportkocsi annak a technikáját hordozta – egészen mostanáig. Az Artura nevű hibrid sportkocsi külsőre ugyan csak egy újabb szokásos McLarennek tűnik, de belül valami egész más van.

Annyit már korábban elárultak, hogy egy hibrid modell készül, méghozzá nem olyan millió fontos árú, kis sorozatú ritkaság, mint az egykori P1-es, hanem egy szélesebb körben eladható autó. Az viszont csak most derült ki, hogy az Artura szinte semmit nem örököl az eddigi, közös McLaren alapokból.
Már a karbonszálas váz is új: itt alkalmazzák először a korábban bemutatott, már saját gyártású karbon utascellát, amely köré az autó összes eleme épül. Emellett a motornak sincs köze az eddig használt V8-ashoz. A három literes V6-os egészen szokatlan módon 120 fokos hengerszögű: ezt a megoldást, bár elvileg ez adja a legsimább járást a legegyszerűbb főtengely-kialakítás mellett, korábban leginkább versenymotorokban alkalmazták, mivel célszerűtlenül széles blokkot eredményez. Ám úgy néz ki a McLarennél ez a középmotorként való beépítés mellett nem jelent gondot, ugyanakkor így több hely jut a hengersorok közé épített turbófeltöltőknek, és a blokk tömegközéppontja is alacsonyabbra eshet.
Az új hathengeres önmagában sem gyenge, 585 lóerejével erősebb, mint a 3,8 literes V8-as leggyengébb változatai. Ráadásul nincs is egyedül, a váltóházba építve egy 95 lóerős villanymotor segíti, így az összteljesítmény 680 lóerő. Ráadásul mindent elkövettek, hogy az Artura ne legyen túlsúlyos – a nyolcfokozatú, dupla kuplungos váltóból például kihagyták a hátramenetet, és a tolatást a villanymotorral valósítják meg - így menetkészen csak 27 kg-mal nehezebb a tisztán benzines 720S-nél: 1496 kilogrammot nyom.
Ehhez persze nagyban hozzájárul, hogy csupán 7,4 kWh-nyi akkumulátort építenek be, ami a gyáriak szerint úgy 30 km-re elég, ha az autót tisztán elektromos üzemben használják. Ez így is elegendő arra, ha valaki csendesen szeretné használni az autóját mondjuk London zsúfolt belső negyedének valamelyikében, ha pedig kifogyna az elektromos energia, nagyjából két és fél óra alatt újra is tölthető.
Ha a benzinmotort is használja valaki, akkor mutatja meg igazi képességeit az Artura: kerek 3 másodperc alatt gyorsulhat százra, 8,3 másodperc alatt 200-ra, a végsebessége pedig 330 km/h. A teljesítmény alapján több is lehetne, de ennyit enged az elektronika.
Az Artura a McLaren drágább modelljei közé tartozik majd: a 720S-sel együtt alkotják majd a McLaren Supercar kategóriáját. Az ára Németországban 226 ezer euró, úgy 81 millió forint lesz, ami itthon, forgalmi adóval már a százmillió feletti kategóriába sorolja a típust. Ám a McLaren azt ígéri, hogy az Artura hibrid hajtásrendszerét később más modellekben is alkalmazza majd, így várhatóan az olcsóbb McLaren modellekben is felbukkan majd az új V6-os.
Ugyanakkor egyelőre a V8-as sem megy sehová: az erősebb, négyliteres változatot állítólag az Arturáéhoz hasonló hibrid hajtással tovább kínálják majd, várhatóan a márka legerősebb és legdrágább típusaiban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Hírek
Így jársz, ha Wish-ről rendelsz Toyota Suprát
Közepesen bánatos a kamu Supra, ami ráadásul egy másik Toyotát is áldozatul ejtett.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.

