2006-ban jelent meg az első Nissan Qashqai és én még mindig csak úgy tudom leírni a nevét, ha puskázom. Máskülönben mindig belekerülne valahová egy teljesen indokolatlan U betű, nyilván valamelyik Q után. Az viszont nagyon megmarad bennem így 15 év után is, hogy mennyire menő volt az első Nissan Qashqai reklámja. Tudják, ahol egy gigantikus láb gördeszkázott végig a tetején a nagyvárosi akadályokat leküzdve.
Már megvolt az előszele, de akkoriban még bizonyos szempontból bátor lépés volt kompakt helyett crossovert kínálni, de a Nissannak bejött és azóta több mint 3 millió darabot adtak el belőle. 2021-re megérkezett a Nissan Qashqai harmadik generációja merészebb formatervvel, szebb beltérrel és további okosságokkal.

Határozottan merészebb lett az orra a szűkre húzott, 12 szegmenst kapcsolgató LED-es fényszórókkal és személyre szabhatóbb a kéttónusú fényezéssel, de a dizájn egyértelműen ragaszkodik az elődökhöz, csak kicsit élesebbre vasalták a vonalait. Pedig a harmadik generációs Qashqai már a teljesen új CMF-C platfomra épül és minden dimenziójában egy picikét nagyobb lett az elődjénél. A teljes hossz 3,5 centivel (4425 mm), a tengelytáv pedig 2 centivel nőtt (2666 mm).
Több nagy szilárdságú acélt és alumíniumot használtak a karosszériájában, így a Qashqai nem csak merevebb tud lenni, de az előzőnél 60 kg-mal könnyebb is. A csomagtérajtó például kompozit anyagból készül, ezzel 2,6 kg-ot nyernek. Összességében 21 kg-mal lett könnyebb az autó.
Kétféle motorral lesz elérhető a Nissan Qashqai és egyik sem dízel. Az 1,3 literes, négyhengeres turbómotor (ami Renault modellekből is ismerős lehet) 12 voltos mild hibrid változata 138 lóerős és 156 lovas teljesítménnyel (utóbbi akár összkerékhajtással), a 1,5 literes motor az e-Power hibridben 187 lóval és 330 Nm nyomatékkal, kizárólag elsőkerékhajtással. Az elsőkerekesek futóműve hátul csatolt lengőkaros, az összkerekesek multilink felfüggesztést kapnak.
154 lóerős a hibrid benzinmotorja, de ezt kizárólag arra használják, hogy az akksit töltse. A kerekeket a villanymotor hajtja. Így tud leginkább villanyautóként viselkedni (még egypedálos mód is van a hibridben) és mivel mindig az ideális tartományban jár a motorja, csökken a károsanyag-kibocsátása.
Marco Fioravanti, a Nissan termékfejlesztésért felelős alelnöke a premier utáni online beszélgetésen fejtette ki, hogy nem lesz plug-in hibrid vagy teljesen elektromos változat. Az elektromos modellek egy teljesen önálló platformra épülnek (CMF-EV) és külön palettán futnak majd a belsőégésű motorral szerelt modellekkel párhuzamosan.
ProPilot nevű önvezetéshez közelítő rendszere sávban tart, gyorsít és lassít, valamint araszol a forgalommal és a táblafigyelő rendszer alapján állítja be a sebességet. Holttérfigyelő és hátsó keresztforgalomra figyelmeztető rendszer is van a Qashqaiban.
Modernebb lett a beltér, de a Nissannál szerencsére érzik, hogy meddig kell elmenni a gombmentesítésben, így a klímakonzol fizikai kapcsolóit meghagyták. Minden másra ott a műszerfal tetején lévő 9 colos érintőképernyő Android Auto és Apple CarPlay funkcióval. A kormány mögött 12,3 colos digitális műszeregység van, felette pedig 10,8 colos HUD vetít mindent a szélvédőre.
Ígéretük szerint sokat javult a tárolóhelyek mérete (az ajtózsebekben már 1,5 literes palackok is elférnek, a csomagtér alapból 480 literes) és az anyagminőség. A legjobban felszerelt modellekben már Nappa bőrbe varrják az üléseket.
Árak még nem ismertek, az viszont tudható, hogy az új Nissan Qashqai nyáron érkezik a szalonokba.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
