Akku-technológiát válthat a Tesla

2021.02.26. 14:09

A nikkel nagyobb mennyiségű beszerzése évek óta probléma a Li-ion akkumulátorok gyártói számára. A fém – a kobalttal együtt – a Li-ion akkumulátorok magas árának egyik oka: a bányászata nem követi a növekvő keresletet, és a lelőhelyek egy része politikailag instabil régiókban van.

3

Úgy néz ki, a Tesla a lítium-vas-foszfát – LiFePO4 vagy LFP – akkumulátorokban látja a megoldást. Kínában már ilyenekkel gyártják a Model 3 helyben összeszerelt Standard Range, azaz rövidebb hatótávú változatait, és Musk most a Twitteren arra tett utalást, hogy ugyanezt hamarosan a kaliforniai üzemükben is megtehetik.

Az LFP akkumulátorok tartósabbak, biztonságosabbak és olcsóbbak is, mint a nikkel- és kobalt-tartalmú Li-ion cellák, viszont kisebb működési felszültségük miatt az energiasűrűségük is alacsonyabb. Ez az oka, hogy egyelőre a Tesla is csak a kisebb hatótávú Model 3-ban tervezi az áttérést erre a típusra, a nagy hatótávú kivitelekben nem.