Az új Land Rover Defenderből is lett nyolchengeres
A Defender ugyan nem azzal szerezte a hírnevét, hogy különösebben sportos lett volna, viszont most készül egy változat, amely sportkocsi módjára gyorsul.
Az új változatba természetesen a Jaguar 5 literes, kompresszoros V8-asát építik – jelenleg másik, ilyen elrendezésű motor nem is áll rendelkezésre – ami itt 525 lóerő és 625 Nm leadására képes. A motort a rövid és a hosszú változat egyaránt megkapja, az előbbit 5,2, az utóbbit 5,4 másodperc alatt gyorsítja százra. Mindkét változat végsebességét 240 km/h-ra korlátozták, ami egy ilyen magas építésű és nehéz terepjáró esetében érthető is.
Hogy terepjárónak mennyire marad alkalmas a V8-as változat, az persze kérdéses, de a 22 hüvelykes felnikre szerelt 275/45-ös, tehát kifejezetten alacsony oldalfalú gumiabroncsok inkább a nagy sebességű, közúti használatra látszanak alkalmasnak. Ráadásul a 380 mm-es első féktárcsák miatt 20 hüvelykesnél kisebb felni fel sem megy a nyolchengeres Defenderekre.
Aki viszont közúti SUV-nak, a presztízs-értéke miatt vesz ilyen gépet, az aligha lesz csalódott: státuszjelzőnek mindenképp alkalmas, hiszen a 90-es, háromajtós változat is 117 600 euróba kerül majd, míg a hosszabb 110-esért pedig 120 200 eurót kérnek.