Az eredmény azért meglepő, mert a műszakilag azonos Renault változat neve mellett az EuroNCAP 2015-ös értékelésében még három csillag szerepel.
Az eredmény részint persze annak köszönhető, hogy a biztonsági elvárások időközben szigorodtak: hat éve még nem volt követelmény az automata vészfék, ami a Mitsubishi Expressben biztosan nincsen meg. Emellett a törésteszteken az EuroNCAP-nál sem szerepelt fényesen a Trafic: a felnőttek védelmére csupán 52%-ot kapott, és csak a 91%-os gyermekvédelmi pontszám mentette meg attól, hogy sokkal gyengébben szerepeljen. Az ausztrálok viszont a furgon-változatot tesztelték, így a gyerekek védelmét nem is vizsgálták.
Az eredmények összességében arra utalnak, hogy a Renault Trafic, amely egyes piacokon Nissan és Mitsubishi jelvénnyel is kapható, biztonsági szempontból nem a legjobb konstrukció. Ugyanakkor kevéssé valószínű, hogy a hét éves típuson a leváltásáig érdemben változtatnának, így a talán évek múlva érkező utódmodell hozhat javulást ezen a téren.