A Smart márkát annak idején az európai piac legkisebb autójával vezették be. Az első nagyobb megújulást azonban egy alsó középkategóriás ötajtós modell vezeti be.
Az egyelőre csak HX11 néven emlegetett újdonság a Geely és a Mercedes közös fejlesztése, és a kínai félnél gyártják majd Hangzhou-ban. A legújabb hírek szerint a Smart korábbi stílusjegyeit viselő autó már a szeptemberi Müncheni Autószalonon ott lesz tanulmányautóként, forgalmazni pedig 2022-től kezdik majd.
Egyelőre annyi szivárgott ki a típusról, hogy hátsókerék-hajtású lesz, villanymotor hajtja majd, és persze terepjárósan magas építésű lesz, az aktuális divatnak megfelelően. A pletykákban 200 kW körüli teljesítmény, 70 kWh körüli akkumulátor-kapacitás és 500 km körüli hatótáv szerepel.
A típus formatervét állítólag a Mercedes készítette, viszont a műszaki fejlesztést és a gyártást teljes egészében a Geely szervezi, így nem kizárt, hogy egyes megoldások ismerősek lesznek az elektromos Polestar és Volvo modellekből.
Úgy tudjuk, a későbbiekben a Fortwo és a Forfour modellek utódait is el szeretnék készíteni, de a nagyobb típus hamarabb hozhat nyereséget – alighanem ezért döntöttek úgy, hogy ezzel kezdik a villanyautó-márkává váló Smart kínálatának megújítását.