Romániában jóval olcsóbb lesz az elektromos Dacia, mint nálunk

2021.03.13. 09:06

Megjelentek az elektromos Dacia Spring releváns piacokon érvényes árai: Franciaországban - az anyavállalat Renault felségterületén - 16800 eurót kell fizetni az alap Comfort felszereltségű verzióért, ami az állami támogatást levonva 12403 euró, átszámítva 4,54 millió forint lesz. Romániában még drasztikusabb a Rabla Plus program keretében igénybe vehető szubvenció, ott 10 ezer eurót, de maximum az autó árának felét állja a kormány, így extrém alacsony, felszereltségtől függően 8400-9050 eurós áron adják majd a Springet, ez 3,0-3,3 millió forintnak felel meg. Nálunk nem ilyen kedvező a helyzet, mivel a környezetbarát járművekre igényelhető támogatás keretösszege tavaly szinte azonnal elfogyott, így jelen állás szerint az alapárakkal kell számolnunk, ami a Comfort Plus esetén 18100 euró (6,6 millió forint), az alap Comfortnál pedig szintén 16800 euró (6,1 millió forint). A felár egyebek mellett 7 colos központi kijelzőt és 30 kW-os gyorstöltőt jelent, amivel 50 perc alatt 80%-ra lehet tölteni az akkumulátort.

A fenti feltételekkel a Spring lesz a legolcsóbb Európában elérhető villanyautó, ami akár fel is forgathatja a többnyire nagyobb és drágább modellekből álló elektromos autós piacot. Cserébe számottevő kompromisszumokat kell kötni: az autót 33 kW-os (45 LE) motor hajtja, ami egy 26,8 kWh-s akkumulátorból táplálkozik. A WLTP szerinti hatótáv így 225 km, de városi forgalomban akár 305 kilométert is képes megtenni, ami rendeltetésszerű használat mellett több mint elég. 3 év vagy 100 000 kilométer általános, illeve 8 év vagy 120 000 kilométer akkumulátorra vonatkozó garanciát vállalnak az autóra.

A Renault kínai piacon forgalmazott City K-ZE modelljén alapuló autó 3,73 méter hosszú, így a szuperminiknél (e-Up! 3,6 méter) valamivel azért nagyobb, a márkatárs Sanderonál viszont 35 centiméterrel rövidebb, így a mérete és a teljesítménye alapján is a városi kiskocsik közé kell sorolni, ahol még támogatás nélkül is nyerhet jónéhány vásárlót.