Egyértelműen a Fabia ígérkezik a Skoda legnagyobb dobásának az idén. A típusról most elárulták, hogy a sima ötajtós változat bemutatóját májusban tartják, a kombi viszont csak jóval később, 2023-ban kerül piacra.
A Fabiáról mást egyelőre nem mondtak, ám a Skoda azt is vázolta, hogy milyen változtatásokat terveznek a kínálatban, illetve milyen átszervezéseket a gyártásban.
A legfontosabb ezek közül az, hogy a teljes Skoda kínálatot igyekeznek elérhetőbbé tenni. A cég vezérigazgatója, Thomas Schafer szerint minden Skoda típusból új, az eddigieknél sokkal megfizethetőbb változatok jönnek, amitől azt várják, hogy a Skoda típusai még szélesebb kör számára váljanak vonzóvá. Egy ilyen lépés valamelyest ellensúlyozhatja az utóbbi néhány évre jellemző autóipari áremelkedést, amely a Skoda típusait sem kerülte el.
Az idei év a fentieken felül még egy új modellt hoz a Skoda kínálatába, az Enyaq iV villanyautó kupétetős változatát, viszont emellett két népszerű típus, a Kodiaq és a Karoq frissítésére is sort kerítenek.
A gyártás átszervezése is megindult: ennek keretében a pozsonyi VW gyárba költözik a Skoda Superb gyártása – a VW Passatéval együtt – így a helyén, Kvasiny-ban fokozhatják a népszerű terepjárók gyártását, illetve itt készülhet majd az új Fabia kombi változata is.
A cég hosszabb távú terveiről annyi derült ki, hogy újabb, az Enyaq-nál kisebb és olcsóbb elektromos modelleket terveznek bemutatni, bár ezekről egyelőre nem mondtak sokat. Azon azért nem lepődnénk meg, ha a Cuprához hasonlóan a Skoda is bemutatna egy típust a VW ID.3 alapjain.