Már egy ideje csepegnek a részletek a Nissan Z sorozatának legújabb tagjáról, láttuk a prototípust, és a napokban valószínűleg egy európai helyszínen a gyártásba kerülő autóról is kaptunk néhány lesifotót, de ha hiszünk egy bennfentes fórumozónak - engedjük meg magunknak ezt a naivitást -, már a gyártásba kerülő autó részleteit is tudjuk.
Érdekes felütés, hogy a várakozásokkal ellentétben a Nissan nem egy még nagyobb számmal fogja megtoldani a Z betűt, ahogy eddig, hanem elveszi előle: 400Z helyett egyszerűen csak Nissan Z-nek fogják hívni a kupét. Az autó orrába a VR30DDTT kódjelű turbós V6-os kerül, ami három literből 400 lóerőt csihol, hozzá vagy az alap hatgangos kézit, vagy egy Mercedestől származó kilencfokozatú automatát lehet választani.
Az alapkivitelű Z mellett két plusz verzió is elérhető lesz, közülük a Type S a Brembo fékekkel (az alap Akebono helyett), a vastagabb stabrúddal és a robusztusabb hűtéssel a sportos vonalat fogja képviselni. A Type T viszont inkább az autó grand tourer vonalait emeli ki a beltér kényelmi extráival, ezek többek között hűthető/fűthető bőrüléseket és adaptív tempomatot jelent, az Apple CarPlay és Android Auto támogatás viszont minden kivitelhez alapból járni fog. Az autó egy új narancssárga és egy citromsárga festést ad a 370Z meglévő színpalettájához, utóbbi valószínűleg a Proto Z-ről ismerős árnyalat lesz.
A részletei és a pedigréje alapján versenyképes lesz az autó, főleg ha figyelembe vesszük a megszellőztetett árakat: a $34995 dollár (~11 millió forint) a konkurens Civic Type R és Supra GR alá van belőve, a Type S és Type T csomagok pedig egyenként 5000 dolláros felárat jelentenek. Őket kombinálni is lehet, az így nyert Type ST-t összesen 45000 dollárért kínálják. A hivatalos bejelentésig persze érdemes mindezt fenntartásokkal kezelni, mindenesetre örömteli, hogy születnek még olyan, elérhető sportkupék, amik a régi recept szerint készülnek.