Egy holland egyetem diákjai kezdtek neki a világ leggyorsabb hidrogénhajtású autójának építésébe, a projekt pedig úgy megtetszett a Hyundainak, hogy a gyár a saját fejlesztőközpontja mérnökeit küldi el a diákoknak segítségül.
A Forze Hydrogen Racing nevű versenycsapat egy diákműhely, ahol a Delfti Műszaki Egyetem diákjai építenek mindenféle kísérleti versenyautókat. A műhelynek évtizedes múltja van már, túl vannak elektromos és hidrogénes gokartokon, de az a hidrogénhajtású versenyautó, amivel most készülnek, még nekik is nagy vállalás. Az autó megjelenését tekintve a Le Mans-i prototípusokhoz áll közel, hajtása viszont teljes egészében tüzelőanyagcellás technológiára épül. Nagyjából hatvan műszaki szakos hallgató dolgozik egyszerre rajta, egy prototípusuk már el is készült, de a végleges, Forze IX elnevezésű versenyautót 2022-re ígérik.
A Forze IX egy 1,5 tonnás versenyautó lesz, amibe két, egyenként 120 kW tartós teljesítményű tüzelőanyagcellát szerelnek. A puffer-akkumulátor maximális teljesítményleadása 800 lóerő körül lesz, ezt tengelyenként egy-egy villanymotor kapja meg, amivel a diákok reményei szerint három másodperc alatt lesz meg neki a 0-100-as sprint, a végsebessége pedig 300 km/h felett lesz.
A Forze Hydrogen Racing szándéka szerint hosszútávú futamokon szerepel majd az autójuk. Ennek elérésén valószínűleg sokat segít a Hyundai képbe kerülése, a koreaiak ugyanis a prototípus utáni első éles IX megépítésében segítenének a diákoknak, leginkább azzal, hogy felajánlották a rüsselsheimi európai műszaki fejlesztőközpontjuk segítségét. Az egyetemi műhely mércéjével nézve ez egy komoly előrelépés, de a Hyundai is jól jöhet ki a közös munkából, ugyanis rögtön több tucat olyan mérnöktanoncot vonz a köreibe, akik hamarosan ott lesznek a munkaerőpiacon.