Lexus LF-Z: letisztultabb jövőkép
Sokat elárul a Lexus tanulmányautójának missziójáról, hogy a teljes neve LF-Z Electrified. Ez a gyakorlatban tisztán elektromos hajtást jelent, összkerék-hajtással, tisztán elektronikus kormányrendszerrel, és a jelenleginél is szélsőségesebb formatervvel, bár ez utóbbiból a szériagyártásig valószínűleg visszavesznek majd.
A forma kissé megtévesztő, legalábbis a jó méretbeli tájékozódási pontok nélküli gyári fotók alapján. A sportos tetővonalú négyajtós ránézésre jóval kisebbnek tűnik, mint amekkora valójában: a hossza 4,88 méter, a szélessége 1,96 méter, a magassága 1,6 méter, a tengelytávja pedig 2,95 méter. Magyarán jó nagydarab járműről van szó. Ha be kellene sorolni, szedán-farú, kupétetős városi terepjáróként jellemeznénk, ami teljes képzavar, de erre a járműre tökéletesen illik.
A hajtásrendszer összteljesítményének kerek 400 kW-ot adnak meg – ez 544 lóerőnek felel meg – a 90 kWh-s akkucsomagtól pedig 600 km-es hatótávot várnak, legalábbis WLTP szabvány szerint mérve. Ezek manapság elég versenyképes adatok, ha nem is a legjobbak – a 200 km/h-s végsebesség és a 3 másodperces gyorsulási idő százig szintén – az egyelten hiba az, hogy a Lexus mindezt 2024-re ígéri.
Szó esett arról is, hogy a kormányzás már mechanikus kapcsolat nélküli, a Direct4 nevű hajtásrendszer pedig igény szerint osztja el a teljesítményt az első és a hátsó kerekek között, ám ezekről a rendszerekről kevés konkrétumot mondtak, így például nem tudni, hogy a nagy rendszerteljesítményt hány, és miféle villanymotor adja le.
A jövő Lexus kínálatát reprezentáló tanulmány bemutatása kapcsán persze mód nyílt némi ígérgetésre is. Kiderült például, hogy 2025-it 20 új vagy felújított szériamodellt terveznek bemutatni, amelyek közül tíz lesz legalább részben villamos hajtású. Az LF-Z kapcsán a 2025-ös dátumot emlegették, bár inkább csak utaltak rá, hogy valami hasonlót készítenének, egyértelmű ígéret nem hangzott el.