Nagyon erős hibrid hajtásokat ígér az AMG
Az AMG hivatalosan először beszél az új elektromos hajtásmodulról, amelyet több sportmodellben is bevetnek majd.
A szerkezet jelentősen eltér attól, amivel a polgári hibrid Mercedesekben lehet találkozni. Ott a váltóba integrált villanymotort használnak, míg az AMG rendszerét a differenciálművel építik egybe, ami jobb súlyelosztást eredményez. A szerkezet egy aszinkron váltóáramú motort, egy kétfokozatú sebességváltót és egy önzáró differenciálművet tartalmaz, és egy 400 V feszültséget szolgáltató, bruttó 6,1, nettó 4,8 kWh-s, folyadékhűtéses Li-ion akkumulátorból kapja az energiát, illetve lassításkor ide is táplál vissza.
A villanymotor 95 lóerő folyamatos, és 204 lóerő maximális teljesítmény leadására képes, és 13500-as fordulatszámot érhet el. Az akkumulátor mérete miatt a rendszer elsősorban arra alkalmas, hogy nagy gyorsításokkor néhány másodpercre drámaian megnövelje a hajtás összteljesítményét. Hogy minél szélesebb sebességtartományban alkalmazhassák optimális módon, kétfokozatú váltó közbeiktatásával hajtja a kerekeket, amely automatikusan kapcsol a hosszabb fokozatba 140 km/h felett.
Az AMG egyelőre kétféle hajtásváltozatról tett említést. A kétliteres, négyhengeres turbómotorral kombinálva, amelyből állítólag 450 lóerős változat is készül az új hibrid AMG modellek számára – ezt egyebek közt a 400 V-ról működtetett új villanymotoros turbófeltöltő teszi lehetővé - legalább 612 lóerő csúcsteljesítményű hajtást ígérnek. Egyértelműen ez kerül a C osztály következő AMG változatába, a négyliteres biturbó V8-as helyére. A nagyobb modellekben azonban a nyolchengeressel kombinálva kerül majd az új hajtás, így a 73e jelzésű AMG modellekben bőven 800 lóerő feletti csúcsteljesítménnyel lehet számolni itt 600 ló jön a benzinmotorból.
Ezt persze, bármilyen komplikált csúcstechnika is, csak átmeneti megoldás: az AMG már dolgozik az EQ Mercedesek sportváltozatain is, amelyek