160 órát töltöttek azzal a Porsche szélcsatornájában, hogy a 911 GT3 új formájú hátsó szárnyat finomhangolják. Ez jól mutatja, hogy hiába a rengeteg számítógépes szimuláció, a 3D-s tervezőprogramok, vannak olyan lépések az autó fejlesztésénél, amikor nem lehet kihagyni a prototípusokat.
Eddig csak az olyan versenyautókon volt hattyúnyak hátsó spolier, mint a 911 RSR vagy a 911 GT3 Cup, most viszont az utcai GT3-asra is felkerült. Ez négy irányban állítható, hogy megfeleljen a különböző pályákra.
Két alumínium konzolon függ a szárny lapja, mely aerodinamikailag érzékenyebb, cserébe viszont csökkenti az áramlási veszteségeket és növeli a leszorítóerőt. Az előző generációhoz képest 50%-kal több leszorítóerőt termel az új GT3-as 200 km/órás tempónál.
Nem csak a hátsó szárny, de a 4,0 literes, hathengeres szívó bokszermotor is a motorsportból érkezik (510 lóerő és 470 Nm nyomaték). Az utcai változatnak mindössze a kipufogórendszere és a motorvezérlője más a GT3 Cup-hoz képest. Nagy csapágyátmérőjű hajtórudak vannak benne és plazma bevonatos hengerfalak, melyek csökkentik a surlódási veszteséget és a kopást is. A nagy oldalirányú gyorsulási erők miatt a motor száraz karteres. Hiába a hegyes technika, a 9000-ig forgó motor, attól még ez egy rendszámos autó, bírnia kell a mindennapokat is. Vagy azt a pár kilométert a legközelebbi pályanapig.
Biztos a Porsche sem akart volna még egyszer olyan kínos helyzetbe kerülni, mint a 991-esnél korábban, ezért a fejlesztés egyik legtöbb időt felemésztő része a motor tesztelése volt. Több mint 22 ezer órán át járt a tesztpadon, nagyrészt teljes gázzal, maximális fordulaton. Ezen kívül sokszor különféle pályákat szimuláló programot futtattak rajta.
Nardóban, a Porsche olaszországi tesztpályájának nagy ováljában 5000 kilométert tett meg 300 km/órás tempóval, amit csak a tankolásokkal szakítottak meg. Nagyjából ennyit mennek a versenyautók egy 24 órás Le Mans-i futam alatt.