Hogy hívják a GR 86-ot, ha kék? BRZ!
Attól eltekintve, hogy a Subaru BRZ kék színű és valamelyest máshogy futnak a vonalak a lökhárítóján, igazából a GR 86-os mellett olyan, mint a képes játékok, amiben meg kell találni a tíz különbséget. A közös bemutatón viszont igyekeztek megmutatni, hogy a Toyota a sportosabbik, a Subaru pedig a hétköznap használható kis kupé.

Korábban már Akio Toyoda is utalt rá, hogy sokkal inkább eltérő karakterű autókat szeretnének készíteni. Talán ezért van az is, hogy a kézi váltós GR 86-tal szemben az 6 fokozatú automatával szerelt BRZ állt (mindenki megnyugodhat, ebből is lesz manuális) a bemutatón.
Itt az új Hacsi, a Toyota GR 86
Európa sem marad hátsókerekes, szívómotoros japán sportautó nélkül: itt az új Toyota GR 86.
Gyalogosfelismerő, automata vészfékező rendszer, holttérfigyelő asszisztens és adaptív tempomat is lehet az autókban. Megújult a központi érintőképernyős infotainment (8 colos) és digitális lett a műszeregység is, itt a fordulatszámmérő azért maradt központi helyen.

Mindkét autón motorsportból származó aerodinamikai megoldások vannak, amik közül egyértelműen a legfeltűnőbb és egyben leginkább megosztó az első sárvédők kerék mögötti légkilépője. Az elődmodell hátsó spoilere helyett a csomagtérfedelet húzták enyhe kacsafarokba.

Ahogy a GR 86-ban, úgy a BRZ-ben is 2,4 literes, szívó, négyhengeres bokszermotor van, ami itt 231 lóerős (a japán piacos modellek ezen felül kapnak még 4 lóerőt) és 250 Nm nyomatéka van. Kevesebb mint 6,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, tehát a kötelező katalógusadatokban alapvetően megegyeznek. Jelentős különbség viszont, hogy amíg a GR 86-os kapható lesz Európában, addig a BRZ nem.
Úgy tűnik, hogy a páros nagyon örülhet a két hátsókerekes sportkupénak, mert a Subaru BRZ-t most mutatták be másodjára. 2020 novemberében láthattuk először, akkor a tipikus kék helyett szürke színben. Most a biztonság kedvéért a GR 86 bemutatóján is megjelent a BRZ, talán azért, hogy lássuk azt a tíz különbséget.
Nagyobb motort kap az új Subaru BRZ
Változtattak a formaterven, és új, 2,4 literes motor kerül az új változat orrába, az alapkoncepción azonban nem változtattak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
