Vadiúj háromkerekűt fejleszt a Morgan
Tavaly szép szabályosan elbúcsúztatták a Morgan háromkerekű sportkocsiját, egy kisebb vagyonért eladták az utolsó példányokat, de úgy néz ki, mégsem adták fel teljesen az ősöreg járműkoncepciót.
Az Autocar még képet is szerzett az új háromkerekű prototípusáról, amely ugyan a megszokott kerék-elrendezést hozza, viszont a pucér léghűtéses V2-es hiányzik az orráról. A motort eddig ugyan a Harley-tuningcégként is ismert S&S-től vásárolták, de a kétliteres, 82 lóerős nagykalapácsról már tavaly kiderült, hogy sehogyan sem képesek vele megfelelni a károsanyag-kibocsátási normáknak. Ezért is búcsúztatták el a régi háromkerekűt.
A prototípus-fotóról így nem igazán derül ki, hogy mi hajthatja az új háromkerekűt, de bármi is az, a kissé megnyújtott orr-részben kell lennie. A legvalószínűbb, hogy vásárolnak egy személyautó-motort valamelyik nagy gyártótól, és azt építették a csőrszerű orrba. Arról, hogy kitől vásárol a Morgan, legfeljebb találgatni lehet, de két jelölt biztos van. A háromkerekű váltóját a Mazdától vették eddig, így kézenfekvő lenne, ha az MX-5 motorját vennék át. A nagyobb Morgan sportkocsikba viszont a BMW szállítja a négy- és hathengeres blokkokat, így az sem lehetetlen, hogy a bajor cégtől szereznek megfelelően erős és tiszta motort.
Az ormótlan bukókeret és a nyitott hátsó kerék valószínűleg nem tartozik a végleges konstrukcióhoz. Az utóbbi valószínűleg azért nem kapott burkolatot, hogy egyszerűbb legyen a prototípus szerelése, beállítása.
Az Autocar szerint a Morgan még az idén bemutathatja az új biztonsági és környezetvédelmi szempontból is elfogadhatóbb háromkerekűt, a forgalmazás megkezdését pedig 2022-re várhatjuk.