A kezdeti kapkodás után lassan a Volkswagen csoporton belül is kezd letisztulni, hogy miként indul meg a villanyautókra való átállás. Az új A6 E-tron ennek jegyében már egy vadiúj szabvány platformra épül – a neve PPE – amelyet a Porschével együtt fejlesztett a cég, és amelyet elsősorban prémium-kategóriás autók alá szánnak.
Az erre épülő első modell az A6 E-tron lesz, amelyet valamikor 2022-ben terveznek piacra dobni, ám a tanulmányautó már jól mutatja, mire számíthatunk. Vaskosabb, testesebb szedánról van szó, mint amilyen a Porsche Taycan alapú E-tron GT. A hossza 4,96 méter, azaz alig négy centivel lett rövidebb, az 1,96 méteres szélességük centire megegyezik, az 1,44 méteres magasság pedig meg is haladja a GT vonatkozó méretét három centivel.
Érdekes módon a hajtás paramétereiben sincs drámai eltérés: az A6 E-tronba kétmotoros hajtás került 475 lóerő össz-teljesítménnyel, amely egy 100 kWh-s akkucsomagból kapja az energiát. Az E-tron GT-éhez hasonlóan ez is 800 V felszültségű, és akár 270 kW-tal is tölthető, így a gyártó szerint a megfelelő gyorstöltővel 10 perc alatt nagyjából 300 km-nyi energiát képes felvenni az autó. A gyáriak szerint a hatótáv elérheti a 700 km-t, ami legalább részben a karosszéria kedvező légellenállásának köszönhető: a formatényező értéke 0,22, ami a jelenlegi személyautók közt az élmezőnybe sorolná ilyen szempontból.
A forma egyébként kellemes, de ahogy az Auditól megszokhattuk, váratlan részleteket nemigen tartalmaz. A felnik mérete, és talán a kifejezetten magas övvonal is kissé túlzónak hat, de ezek olyan részletek, amelyeken a gyártásig hátralevő legalább egy évben még változtathatnak.
A típus kapcsán leginkább az a kérdés merülhet fel, hogy hogyan fér majd el a kínálatban az E-tron GT mellett, amelynek az alapváltozatához a legtöbb paraméterében nagyon hasonló.