Volkswagen ID.6: villanyautó, nagycsaládosoknak
Az MEB villanyautó-platform rugalmasságára kiváló bizonyíték az új ID.6, amely lényegében az ID.4 nagycsaládos változatának tekinthető.
Az autó formára, jellegre eléggé hasonlít az ID.4-esre, de 4,876 méter hosszú és 2,965 méter a tengelytávja. Az előbbi érték majdnem harminc centivel több az ID.4-esénél, az utóbbi pedig pontosan hússzal. Az ID.6 ennek megfelelően nehezebb is bő másfél mázsával: üresen is 2,28 tonnát nyom.
Pedig hajtásláncból is nagyon hasonlókat kap, mint az ID.4: 58 vagy 77 kWh-s akkumulátorokkal lesz elérhető, a hátsókerék-hajtású változatok ennek megfelelően 180 vagy 204 lóerősek lesznek. Emellett kapható lesz összkerék-hajtással és 300 lóerő feletti teljesítménnyel is. A Kínában használatos NEDC mérési ciklusban a kisebb akkumulátorral és egy motorral 435, a nagyobbikkal 585 kilométer tehető meg egy töltéssel.
Az összkerék-hajtású csúcsváltozat 6,6 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebességét pedig elektronika korlátozza 160 km/h-ra. A típusból egyébként az ID.4-hez hasonlóan két változat készül majd, az ID.6 X a FAW-VW, az ID.6 Crozz pedig a SAIC-VW vegyesvállalat terméke lesz. A két változat között olyan apróbb formai eltérések vannak, mint a különböző formájú lámpák és hűtőrácsok, az eltérő formájú felnik és a különböző futóműhangolás.
A VW eddigi kommunikációjából úgy néz ki, az ID.6 kifejezetten Kína számára készült, és semmi nem utal rá, hogy a típusnak nemzetközi karriert szánnának, bár elég meglepő lenne, ha nem készítenének egy hasonló méretű elektromos SUV-t amerikai piacra is.