Ha csak a méreteit nézzük, akkor alig változott a Honda HR-V, hiszen 4,34 méteres hossz és a 2,61 méternyi tengelytáv csak centikben különbözik az előző generációtól, a hasmagassága pedig egyetlen centiméterrel nőtt, de az autó látványosan más karakterű lett. A szabadidőautósan bakancs forma a sok vízszintes vonallal, a színre fújt hűtőmaszkkal és a vékony LED-es lámpákkal egészen letisztult lett. Az első ajtók kilincse hagyományos, a hátsóké pedig rejtett.
Akárcsak az új Jazz, a HR-V is a Honda Global Small Platformjára épül. A belső térkihasználását javítja az első ülések alá helyezett üzemanyagtank és a felhajtható ülőlapos hátsó pad. Adatokat nem közöltek, de az ülések döntése után a csomagtartóba simán befér egy szörfdeszka vagy akár két 26-os bicikli. A csomagtérajtó elektromosan nyílik és csukódik, pakolás után még gombot sem kell megnyomni hozzá, mert a kulcs távolodását érzékelve zárja.
Kellemesebb anyagokkal lehet majd találkozni az utastérben és a 9 colos érintőkijelző vezeték nélküli Apple CarPlay-t is tud, a kormány mögött pedig 7 colos digitális műszerfal van. A klímapanelt meghagyták a hagyományos formában a gombokkal és tekerőkapcsolókkal, de a szellőzőknek már huzatmentes fokozata is van.
Egyetlen hibrid hajtással lesz elérhető a Honda HR-V, pontosan azzal, amivel a Jazz is. A 1,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklus szerint működő motor mellé jön a két villanymotor. A benzinmotor csak nagy tempónál hajtja közvetlenül a kerekeket, egyébként javarészt áramfejlesztés a feladata. A rendszer teljesítménye 131 lóerő és 253 Nm nyomatéka van.
Messzebbre lát már a holttérfigyelő rendszere és nagyfelbontású kamerájával a vészfékező is biztonságosabb a HR-V-ben, mely 2021 második felében érkezik meg az európai piacra.