Az EVX elsősorban a Williams Advanced Engineering fejlesztésein alapszik, és mostanra egy olyan rugalmas megoldássá vált, amelyre szinte bármilyen stílusú elektromos autó ráépíthető.
A Williams viszonylag kis sorozatú, drága járművek alapjának szánja az EVX-et: évi 500 és 10 000 közötti gyártási számok között lesz kifizetődő. Ennek megfelelően lőtték be a platform képességeit is. A tengelytáv 2,9 és 3,1 méter közt lehet, azaz viszonylag nagy autók építhetők rá, a moduláris akkumulátor-rendszer pedig legfeljebb 160 kWh-s akkumulátor felépítését teszi lehetővé. Így a fejlesztők szerint ezzel a platformmal akár 1000 km hatótávolság is elérhető. A hajtás csúcsteljesítményét 1000 kW-ra – azaz 1359 lóerőre – lőtték be, ami szintén bőségesnek mondható.
Úgy tűnik, az Italdesign vállalta az első gyártópartner szerepét: az olasz cég évi 500 EVX alapú jármű gyártására rendezkedik be Torinóban, bár valószínű, hogy az Audi által birtokolt olasz tervezőstúdió is külső megrendeléseket vár az együttműködéstől. Ami ugyanis az EVX platformból hiányzik – a formaterv, és az autó készre tervezése – azt az Italdesign szolgáltatásként képes nyújtani, azaz az olaszoknál gyakorlatilag kulcsra kész villanyautót lehetne rendelni a Williams platformra alapozva.
A képletből már csak egy komolyabb megrendelő hiányzik, és mivel a legtöbb autógyártó saját villanyautó-alapokat fejleszt, egyelőre nem is látszik, hogy honnan jöhet ilyen.