A Škoda bemutatta a rég várt új Fabiát, amellyel végleg elköszön a régi PQ padlólemez-családtól: a kisautó új generációja már az MQB platformra épül, akár az Audi A1, a Seat Ibiza vagy a Volkswagen Polo.

Ezzel együtt jelentős méretnövekedésen megy át. A hossza 4,108 méterre, a szélessége 1,78 méterre, a tengelytávja 2,564 méterre nő. Ez hosszában 11,1 centi, széltében 4,8 centi, a tengelyek közt pedig 9,4 centi többletet jelent. A csomagtér mérete konkrétan egyetlen literrel kisebb az aktuális VW Golfénál: kerek 380 literes.
A formaterv nem tartogat nagy meglepetéseket: a Fabia jól passzol a többi Škodáról már jól ismert márkaarculathoz: nem kellemetlen látvány, de új megoldásokat egyáltalán nem hoz. Cserébe az új forma aerodinamikailag valamivel hatékonyabb az elődénél: a légellenállási tényezőjét sikerült 0,32-ről 0,28-ra csökkenteni, ami kedvezőbb fogyasztási adatokban nyilvánulhat meg. Az aerodinamikai csomag része egyébként az aktív hűtőrács, amely állítólag önmagában is vagy 2 deci benzint spórolhat meg száz kilométeren.
A motorválaszték zömmel az ezres háromhengeres motor változataiból áll majd, ahogy eddig is: a turbó nélküli változatok 65 és 80 lóerősek lesznek, a turbósak 95 vagy 110 lóerővel érhetők el. Csak a csúcsváltozat kap négyhengeres motort, a VW csoport jól ismert 1,5 literes, 150 lóerős benzines TSI Evo motorját.
A három gyengébb ezresnél az ötfokozatú kézi váltót is meghagyták, ezekre 5,1 literes átlagfogyasztást ad meg a gyártó száz kilométeren. Csak a 110 lovas háromhengeres érhető el hatfokozatú kézi váltóval, egyben ez a legtakarékosabb változat is kerek 5 literes gyári vegyes fogyasztási adattal. Ez a motor elérhető hétsebességes DSG váltóval is, ami a négyhengereshez az egyetlen elérhető váltó. A 150 lóerős csúcsváltozat fogyasztása a legmagasabb, bár elvben ez is elmegy száz kilométert 5,6 liter benzinnel.
Ahogy a teljesítmény-adatokból sejthető, a két szívómotortól elég lusta gyorsulás várható: az alapváltozat 15,5, a 80 lóerős kivitel 15,1 másodperc alatt érheti el a százas tempót. A 95 lovas turbómotorral ugyanez 10,6, a 110 lovassal 9,7, a négyhengeres turbómotorral 7,9 másodpercet vesz igénybe.
Természetesen a felhasználói felületeket is korszerűsítették: a Fabiában is megjelenik a Virtual Cockpit-nak nevezett digitális műszeregység – a hagyományos, mutatós műszerek lassan teljesen eltűnnek az újabb autókból – és már nem lesz olyan változat, amely ne kapna középre egy érintőképernyőt. Igaz, az olcsó változatokba 6,2 hüvelykes, mobiltelefonokat idéző méretű kerül, a 8,2 és 9 hüvelykesek a magasabb felszereltségi szintekkel érkeznek.
Lényegében mindent elárultak az új, nagyobb és korszerűbb Fabiáról, azt az egyet kivéve, hogy mennyibe kerül majd. Ám a méretek és a kialakítás alapján mindenki drágulást vár: 14 ezer euró feletti induló árat, ami itthon 5 millió forint feletti kezdő árcédulát jelentene.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
