A Renault 5-ös feltámasztásának terve egy ideje már nem titok, és úgy néz ki, a másik pletyka is igaznak bizonyul, amely szerint a Renault 4-es szellemét is megidézik.
Az R4 a maga idejében Európa, és azon belül Franciaország egyik legnépszerűbb autója volt, olcsóságának és elfogadható helykínálatának köszönhetően. A típust 1961 és 1992 között gyártották, több mint nyolcmillió példányban.
Úgy tudjuk, a korszerű utánérzést a Renault 4-es bemutatásának hatvanadik évfordulóján, az idén novemberben mutatja meg a Renault vezetése. A korszerű változattal ugyanúgy igyekeznek felidézni a múltat, mint a Renault 5 Prototype segítségével, azaz a korszerű formaterv számos részletével és arányaival is igyekszik felidézni az elődöt. Olcsónak azonban ez sem ígérkezik, sőt, mivel az R4 arányai ezt lehetővé teszik, ez a típus szabadidő-autóként tér vissza, ami magasabb árat sejtet, különösen ha ezt is elektromos hajtáslánccal küldik gyártásba, ahogy az 5-öst.
A vázlatok tanúsága szerint egyébként elég ügyesen fogták meg, és hasznosították újra az eredeti R4legjellegzetesebb részleteit, így az oldalablak-sor formáit, a keretbe foglalt fényszórókat, és persze a bakancsra emlékeztető alapformát is viszontláthatjuk rajta.
Bár biztosan nem tudhatjuk még, hogy terveznek-e sorozatgyártást, a rajzok erre utalnak: széles körű formai védettséget ritkán kérnek egyedi tanulmányautókra, mivel ez egy hosszadalmas, és viszonylag költséges eljárás.