Rögtön versenyautót faragtak a Tesla Plaid-ből
Tavaly a Tesla Model 3 Performance-szel többen is elindultak a Pikes Peak hegyi felfutón. A legnagyobb feltűnést az Unplugged Performance autója keltette azzal, hogy elég látványosan leesett a pályáról. Az idén viszont az sem lenne meglepő, ha a sokkal erősebb Plaid révén az abszolút győzelemért mehetne Randy Pobst.
Egyelőre Laguna Secában tesztelik az átépített Model S Plaid-et: az Unplugged Performance-nél a Tesla csúcsmodellből kirámolták a komplett belső teret, becsövezték, kapott állítható futóművet, előre egy splittert, hátulra pedig egy nagy állítható szárnyat. A hajtáshoz ezúttal sem nyúltak, de a tuningcég alapítója szerint így is sokkal jobb, mint a Model 3 csúcsváltozatáé.
A legnagyobb fejlődést állítólag az akkucsomag jelenti, amely a Model 3-assal ellentétben sokáig alig veszít a feszültségéből: állítólag még 34%-os töltöttségnél is közel ugyanúgy gyorsul az autó, mint teljesen feltöltve.
Tavaly a Model 3-asok végül 11 perc körüli idővel végeztek a Pikes Peak-en, ami azért elég messze volt a 9:35-es győztes időtől, és még messzebb a 7:57-es pályarekordtól. A Model S Plaid azonban sokkal alkalmasabbnak tűnik versenygépnek: bő kétszer nagyobb a hajtás csúcsteljesítménye, és ez a stabilabb akkufeszültséggel együtt egy olyan bő húsz kilométeres pályán, amilyen a Pikes Peak szerpentinje, nagyon nagy előnynek tűnik.
Így az sem lehetetlen, hogy az idén az Unplugged Teslája már eséllyel indulhat az Unlimited kategória éllovasaival szemben is – különösen ha Pobst ezúttal egyszer sem dobja el az autót.