A legújabb hírek szerint az egyetlen modellt kínáló Lancia márka számára egyelőre kétféle típust hagyott jóvá a Stellantis vezetése, és már egy harmadik is a csőben van. Ám a márka visszatérésére Olaszországon kívül még nagyjából három évet kell várnunk.
Az Automotive News híre szerint a legelső új Lanciával a jelenlegi egyetlen típust, az Ypsilont váltják le. Ez állítólag a Stellantis e-CMP nevű platformjára épül majd, és nagyjából egy számmal lesz nagyobb, mint a jelenlegi, Fiat Panda alapú autó.
Az új padlólemez lehetővé teszi, hogy elektromos változat készüljön az új kisautóból, de ennek állítólag még lesz benzinmotoros változata is. A premier 2024-re várható, a jelenlegi, 2011 óta kapható Ypsilonnak addig kell kitartania. Állítólag az Ypsilon utóddal együtt kezdődhet a márka újbóli bevezetése Európa nagy részén.
A második új modell még egy számmal nagyobb lesz: egy kompakt, terepjáró-jellegű modellről lenne szó, amely 2026 elejére készülhet el, és már csak elektromos hajtással gyártanák. Ennek az alapját a Stellantis STLA Medium nevű platformja adná. Állítólag a tervek szintjén már elkészült egy harmadik Lancia is: egy kompakt, csapott hátú személyautó – a Delta szellemi utódja – amely 2027-re készülhet el, ám ezt állítólag még nem hagyták jóvá felsőbb szinten, mivel egyelőre azt igyekeznek felmérni, hogy el tudnának-e adni egy ilyen autóból annyit, amennyi indokolná a szériagyártás beindítását.
Ha igazak a hírek, az azt jelenti, hogy csak az évtized harmadik harmadára alakulhat ki ismét komolyabb típusválaszték a Lanciánál, bár az az érzésünk, hogy a sietség hiánya kisebb probléma, mint egy újabb bukás, amihez a kapkodás vezethetne.