Ritkán kattintok bele ennyire lelkesen a sajtóközleményekbe, mint az új Audi RS 3-nál, mert egyre kevesebb hasonló karakter van az autóiparban. Ez viszont baromi jó, hogy megmaradt annak, ami volt. Sőt, egy kicsit hozzá is tett az a fajta véghajrás versenyszellem, ami mindig arra kényszerítette az izmos autókat, hogy minden tekintetben jobbak legyenek.
RS Audi a pokolból: 500 lóerő elég lesz?
Öt henger, turbó, MTM tuning, 500 lóerő, quattro hajtás: mi baj lehet? Ilyen, amikor a tulajdonos videózza a saját autóját.

Ebből a körből a BMW kimarad, mert az M135i xDrive is kevés ahhoz, amit a Mercedes-AMG A illetve a CLA 45 S és az új Audi RS 3-as tud. 2,5 literes, öthengeres turbómotorja 400 lóerős és ezt 5600 és 7000 között adja le, nyomatékból pedig 500 Nm van 2250 és 5600-as fordulat között. A gyújtási sorrendje 1‑2‑4‑5-3 és 7 sebességes, duplakuplungos automataváltója kapcsolódik hozzá. Az RS 3-as tehát kicsit gyengébb a Mercedes-nél, cserébe viszont eggyel több dugattyúja van és hamarabb ugrik 100-ra, elég neki 3,8 másodperc.
Az AMG, ami átír minden szabályt
Állítólag az agyig húzott turbómotor vezethetetlen, a kis Merci nem jó alap sportkocsinak és a sárga szín kora lejárt. Állítólag...
Alapvetően 250 km/óra a végsebessége és opcionálisan oldja fel az Audi a korlátozást 280-ra. Az RS Dynamic csomaggal és karbon-kerámia fékekkel viszont e már 290 km/órával lehet száguldani a belső sávban vagy egy versenypálya kellően hosszú célegyenesében.
10 milliméterrel alacsonyabban ül az RS 3, mint az S3-as és 25 mm-rel közelebb van az aszfalthoz, mint a sima A3-as Audi. A lengéscsillapítói adaptívak, az egész futóműve merevebb és keményebb, az első kerékdőlés 1, a hátsó pedig fél fokkal nagyobb. 33 milliméterrel szélesebb az első nyomtáv és épp ezért néz ki úgy az első sárvédő, mintha szétfeszítené a fémet a technika.
Alapfelszereltségként hatdugattyús fékek vannak elöl és acéltárcsák, felárért pedig jöhet a 10 kg-mal könnyebb, 380 mm átmérőjű karbon-kerámia rendszer. A fékek hűtésén is dolgoztak, ezért sokkal jobban bírják a durva felhasználást és megmarad a magabiztos pedálérzet.
Hátul az eddig megszokott differenciálmű helyett elektronikus vezérlésű, többtárcsás kuplungokkal osztogatja szét a nyomatékot, így képes akár kizárólag az egyik kerékhez küldeni az összes nyomatékot, működik a nyomatékvektorozás és a drift mód, vagyis a RS Torque Rear. Akad még egy kifejezetten semi slick gumikhoz kihegyezett beállítása is, amiből azért látszik, hogy tényleg gondoltak a hétvégi pályanapokra.
LED mátrixos fényszórói vannak, amiknek nappali menetfénye állítható, így lehet kockás zászló mintájú, de az R vagy az S betűk is megjelenhetnek a világító szegmensekkel. A beltérben sportülések és középjelzős, csapott aljú alcantara kormány figyel. Mindent okosságot tud, amit egy A3-as Audi, csak ebben még ott az öthengeres motor legendája is.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
