Régóta szó van róla, április óta pedig már biztosan tudni lehetett, hogy belátható időn belül elektromossá lesz a G osztály. Amikor utoljára írtunk róla, még 2024-es érkezést várhattunk, most viszont úgy hírlik, már az idei, szeptemberi Müncheni Autószalonon megmutatják a villanyos tanulmányt.
Bár a G osztály célközönsége talán pont elvolna még pár generációt villanyhajtás nélkül, a szigorodó kibocsátási flottaátlagok miatt a Mercedesnek hamarosan nagyon drága lesz kínálatban tartania egy nehéz, nagymotoros, rossz légellenállású, összességében nagyon pazarló autót, mint amilyen a G. Európában mindenképp, így minimum ide szükségük lesz egy tisztán elektromos változatra, amivel kapcsolatban Ola Kallenius, a Mercedes vezérigazgatója már 2019 végén elismerte, hogy dolgoznak az ügyön. Akkor még az évtized közepére vártuk az eredményt, de amennyire lehet, sürgetik a fejlesztéseket, aminek az eredménye, hogy szeptember elején már látható lesz egy előrehaladott állapotú tanulmány, 2023-ban pedig már jöhet a sorozatgyártás a német sajtó szerint.
Az elektromos G osztály annyiban mindenképp más lesz, mint a Mercedes új villanyautói, hogy ez még padlólemezében nem szakad el a belső égésű motoros változattól. Ahhoz majd minimum egy generációváltás kell, így az első villany-G hajtását a jelenlegi G osztályba kell belepasszírozniuk a mérnököknek. Ez már csak azért is érdekes, mert a típus tömege változattól függően már most 2,3-2,6 tonna, azaz egy nagy akkucsomaggal megpakolva az egyelőre EQG-ként emlegetett modell könnyen meglehet majd három tonna is.