Az autóiparban az R betű a sportmodellek univerzális jele (ld. Honda Type-R, Dodge SRT, Audi RS, stb), így joggal kezd el kombinálni a Mazda-rajongó, ha R betűt jegyeztet be az átalakulásban lévő márka. Némiképp árnyalja a képet, hogy a védjegy-kérelmet még nem bírálták el - június 3-án adták be - , tehát nem hivatalos, ráadásul egyelőre Japán-exkluzív dologról van szó.
Az már többé-kevésbé ismeretes, hogy a Mazda az új, Skyactiv platformjával megpróbál a prémium szegmens felé nyitni, hisz a padlólemez sorhatos motorokat és hátsókerék hajtást is képes befogadni, ezek pedig egyértelműen a presztízs kellékei. A nyitáshoz dukál egy zászlóshajó is, ami demonstrálná a márka képességeit, ehhez passzolna is egy sportmodell. További gyanús egybeesés, hogy a logó némiképp emlékeztet a belpiacos RX-7 Spirit R jelvényéhez, ráadásul a márka a Spirit névre is több helyütt beadott már védjegy-kérelmet.
Egy kis optimizmussal mindez egyértelműen egy irányba mutat: hogy valami igazán sportos modell készül a Mazdánál, ám mivel semmilyen konkrétumot nem közöltek, mindez még csak találgatás. Többen rögtön a Wankel-motor újabb feltámadására asszociáltak, de azt a márka szóvivői már korábban világossá tették, hogy a tervezett bolygódugattyús motort csak hatótávnövelésre használnák az elektromos modelljeikben, tehát ha mindez mégis egy új RX-ben csúcsosodna ki, 10 ezres fordulaton visító szörnyetegre aligha számíthatunk. Érdekes lesz látni a dolog kimenetelét, mivel a Mazdaspeedet épp annak ürügyén szántották be, hogy a sportos típusok már nem illenek a márka új, érett imidzsébe.