Dekadens csúcstechnika az Audi Skysphere
Az Audi malibui tervezőstúdiójában készült a különleges kétüléses, amely elvben már a jövő technikáját hordozza, bár ebben a formában aligha fejlesztik tovább.
A tervezők egy sportautót készítettek, méghozzá olyat, aminek változtatható a tengelytávja. Ez azonban nem befolyásolja a helykínálatot, csak az autó viselkedését, mivel a teleszkópos rész a szélvédő előtt van. A ötlet az volt, hogy a rövidebb, 4,94 méteres hosszt eredményező sport módban fordulékonyabb, agilisabb, míg az 5,19 méteres GT módban stabilabb, azaz hosszú távú utazásra alkalmasabb legyen az autó.
A két méter széles és 1,23 méter magas típusba természetesen elektromos hajtás kerül: egy 632 lóerős motor hajtja a két hátsó kereket, így az 1,8 tonnás szerkezet 4 másodperc alatt érheti el a százas tempót. Az akkumulátora, amelyet a kabin mögött helyeztek el, 80 kWh feletti kapacitású, és állítólag több, mint 500 km-re elegendő energiát tárol. A Skysphere a változtatható tengelytáv mellett változtatható magasságú légrugós futóművet is kapott, amely szükség esetén egy centivel képes csökkenteni a gép hasmagasságát.
Az autó két üzemmódja között nem csak az autó változó hosszúsága tesz különbséget. A Skysphere GT módban nem vezethető, ilyenkor önmagát vezeti, csak a célállomást lehet neki megadni az 1,41 méter széles, azaz a műszerfal teljes szélességében elterülő érintőképernyőn. Sport módban viszont kiemelkedik a kormánykerék és a pedálsor, illetve a műszerfal középső része, így az autó vezethetővé válik.
Érdekesség, hogy a tervezők a tanulmány szellemi elődjeként egy távoli elődöt is megjelöltek: a Horch 853-ast az 1930-as évek közepéről, amilyen Bernd Rosemeyernek, az Auto Union nagydíjas sztárpilótájának is volt. Közös pont persze nem sok akad: talán egyedül a kabin és a teljes autó aránya: az öreg Horch felét is a hosszú orr tette ki, bár abban egy ötliteres, 120 lóerős soros nyolchengeres lakott.
A Skysphere egyébként egy nagyobb tanulmány-sorozat része – lesz még Grandsphere nevű limuzin és Urbansphere nevű városi autó később – viszont úgy néz ki, hogy ezt elsősorban ötletgyűjteménynek szánták. Szériaváltozatról egyelőre nem sok szó esett, bár a gyár szóvivője sejtelmesen odaszúrta azért, hogy „Soha ne mondjuk, hogy soha”.