Nincs még vége: minden Chevy Boltot visszahívnak
Úgy tűnik, sosem lesz vége a Chevrolet Bolt drámájának. A 2017 és 2019 között gyártott, eddig visszahívott darabok után a GM-nél úgy döntöttek, az összes valaha legyártott Boltot visszahívják. Nagyon drága lesz, de talán sikerül majd az LG-re hárítani.
A Chevrolet 2017-ben jött ki a teljesen elektromos Bolttal, amit az Opel Ampera-e testvérmodelljeként az USA-ban és Kanadában árulnak. Az utóbbi egy évben lett nyilvános a GM Boltok körüli vergődése, ami azzal kezdődött, hogy kiderült, több Bolt gyulladt ki a nagy feszültségű akkumulátor hibája miatt. Ezek állítólag mind olyan autókban fordultak elő, amelyekben az akkumulátorokat előzőleg teljesen feltöltötték. Erre válaszul a GM elkezdte visszahívni az autókat, és egy beállítással 90 százalékra korlátozták azokban a tölthetőséget, valamint arra kérték a felhasználókat, hogy töltés után azonnal parkoljanak nyitott helyre. Ezekkel a kényszermegoldásokkal próbáltak időt nyerni, amíg rá nem jönnek a megoldásra.
A GM nemrég kifejlesztett egy diagnosztikai szoftvert, amiről azt remélték, ki tudja szűrni a hibás cellát tartalmazó modulokat, de ez a megoldás sem vált be. Ezután jött a hír, hogy a legdrágább megoldáshoz kell nyúlniuk, az akkumulátorok cseréjéhez, ez azonban nem csak költséges, lassú megoldás is. Ráadásul eddig azt nyilatkozták, elég lesz a 2019-ig gyártott Boltokban cserélni a modulokat, de mint most bejelentették, elővigyázatosságból az összes legyártott Bolttal elvégzik ezt, azaz az eddigi mennyiséghez hozzájön még az elmúlt két év termése, ez pedig plusz egymilliárd dolláros kiadást jelent majd. A GM persze szeretné elérni, hogy a hibás akkumulátorokat gyártó LG kárpótolja őket, valamint sürgetik a koreaiakat, hogy gyorsítsák fel a cseremodulok gyártását. Némi vigasz a Bolt-tulajoknak, hogy a cserék után 8 év/160 ezer kilométer garancia lesz az akkumulátoraikon.