Újabb kínai autó Európában, az O2 Cat
A Müncheni Autószalon egyik legnagyobb standján olyan kocsik álltak, amiket még sosem láttunk élőben, hiszen hiába népszerű márka Kínában az Ora, errefelé ismeretlen. Illetve az volt mostanáig, de az elektromos autózás terjedését meglovagolva igyekeznek Európába is betörni: állítólag már jövő év első felében kapható lesz az O2 Cat.
Ez a városba szánt, de nem is annyira kicsi autó (hossz-szélesség-magasság: 4235-1825-1596mm, tengelytáv 2650mm) korábban Hao Mao, azaz Jó Macska néven mutatkozott be, és tisztán elektromos hajtással érkezik. A hivatalos adattábla szerint 48, vagy 63 kWh kapacitású akkumulátorral, melyből 126 kW, azaz 171 lóerő teljesítményű villanymotor meríti az erőt az első kerekek hajtásához. Ez 8,5 másodperces gyorsulásra elég százig, és 160 km/h végsebességre, ennél azonban fontosabb ígéret, hogy 400 kilométert is elér majd a hatótáv a nagyobbik akkumulátorral.
De nem is a számok igazán izgalmasak, hanem hogy ez a fiataloknak szánt autó kész terméknek tűnt a müncheni standon. A csomagtartóban már ott az elakadásjelző háromszög és a kerékjavító készlet, az ülések, a műszerek, a kapcsolók, mind-mind szériagyártásra utalnak. Biztató, hogy kifejezetten kellemes a beltér, négy személynek megfelelő a helykínálat, kellemes anyagok és viszonylag jó felszereltség jellemzi. Elektromos autóhoz méltón egy széles dupla kijelző uralja a műszerfalat, és a váltó mindössze egy tekerős irányváltó kapcsoló, de vannak Minire emlékeztető krómozott billenőkapcsolók is. A megvásárolható változatok ennél bizonyára szerényebb kárpitozással is elérhetők lesznek, hiszen itt még a műszerfal is bőrbevonatot kapott.
Hogy mennyire komolyan gondolják a terjeszkedést, azt rögtön további két modell, az O2 még szebb beltérrel és komoly optikai tuninggal megvadított sportváltozata, és az O3 középkategóriás négyajtós mutatja, (ez valószínűleg a Lightning Cat néven bemutatott modell egy változata - a szerk.) bár ez inkább tűnt koncepciónak, a csomagtartót nem is nyitották ki nekünk. Ránézésre viszont jóval kevésbé tükrözi az európai ízlést, kissé bumfordi alakja olyan, mintha a Porsche Panamerán lefuttatták volna a zip.exe programot, a beltér pedig kissé ízléstelen neo-retro hangulatot áraszt – de ezen könnyű változtatni. Persze most még mindig csak az ígéretek szintjén járunk, de ha a kínai mértékkel is nagynak számító cég erejével sikerül a biztonsági előírásoknak megfelelni, akkor a Great Wall Motors Ora márkája komoly fenyegetés az európai autóipari óriások piacára. Hiszen a legtöbb ellenfelével szemben ez már készen van.