VW ID.Life – ebből lesz a villanyos népautó
Elég egyértelmű, hogy a Volkswagen a konkurencia nagyjához hasonlóan még azokra a piaci szegmensekre koncentrál a villanyautó-kínálat fejlesztésével, ahol némi hasznot remélhet. Ám azt is tudják, hogy a jövő érdekében azokat is meg kell fogni már most, akiknek az ID.3 is drága lenne.
![](https://kep.index.hu/1/0/3972/39722/397220/39722007_cccdadb58502fad33ff98af12bd3f556_wm.jpg)
Pontosan ezt a célt szolgálja a most kiállított ID.Life, amely egy, az átlagnál valamivel magasabb kisautó – nyilván a padlóba rejtett akkucsomag az arányváltozás elsődleges oka – a VW-tól szokatlanul játékos formával.
![](https://kep.index.hu/1/0/3972/39722/397220/39722009_4b8bc7a8aaa88c0097241af924d483f4_wm.jpg)
Egyelőre tanulmányautó, de annak az ígéretnek az első megtestesülése, hogy 2023-ra a VW 20 ezer euró körüli áron hozna forgalomba elektromos autót. Ez az árszint – nagyjából 7 millió forint – itthon a többségnek ugyan még túl magas ár egy autóért, Európa nyugatabbra eső részein viszont már az átlagvásárló számára sem elérhetetlen, sőt, a német villanyautó-támogatással tulajdonképp csaknem megfeleződik, ami tényleg mindenki számára elérhetővé teheti az villanyautóra váltást.
![](https://kep.index.hu/1/0/3972/39722/397220/39722013_deb68b7e9bcce081dd1a4c33c9a18121_wm.jpg)
Az ID.Life stílusában is szakít a nagyobb ID modellek komolyabb stílusával: a szögletes, és viszonylag karakteres formát elöl és hátul a hagyományos lámpákat imitáló LED-keretekkel igyekeztek feldobni. Az összhatás kedvesen bumfordi, és egyértelműen azt a célt szolgálja, hogy a jármű a villanyautóság mellett – ami sokak számára egyelőre ismeretlen terep – másfajta vonzerőt is sugározzon.
![](https://kep.index.hu/1/0/3972/39722/397220/39722017_d72c32800a07deaa4e1e7ed10640ef80_wm.jpg)
Az autó műszaki alapját a MEB szabvány platform egy olcsóbb változata adja, amely egyébként sok tekintetben visszatér az olcsó benzines autók építési elveihez. Míg a drágább villanyautók hátsó- vagy összkerékhajtásúak a VW-nél is, az ID.Life fronthajtású, ami azzal az előnnyel jár, hogy a motor, a hajtás és a kormányzás minden berendezése egy blokkba kerülhetett. Ez gyártási szempontból kétségtelen előnyökkel jár, ahogy az egy blokként szerelhető csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű is. Helykihasználási szempontból is ez tűnik a legjobb megoldásnak: így a csomagtartó méretét alulról csak a fenéklemez korlátozza, más nemigen.
![](https://kep.index.hu/1/0/3972/39722/397220/39722019_ec58fc45d1abecf753581c4ad0c37936_wm.jpg)
A tanulmányba egyébként egy 230 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor került, amivel akár 6,9 másodperc alatt is elérhető a százas tempó, az 57 kWh-s akkucsomaggal pedig elvben akár 400 km is megtehető egy töltéssel. A majdani 20 ezer eurós alapmodellbe persze valószínűleg gyengébb paraméterekkel rendelkező főegységeket építenek majd – ez talán a sportos csúcsváltozat hajtásrendszerének lenne alkalmas.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)