Nem csak a szén-dioxid ellen megy a BMW
A BMW i3 ugyan idővel meglehetős siker lett, ám a 2013 óta gyártott fecske önmagában nem csinált nyarat, nem követték elég gyorsan további i modellek. Így most öles léptekkel kell kapaszkodnia a bajor cégnek, hogy behozza a lemaradását. Hiszen időközben ott tartunk, hogy több Tesla Model 3 fogy Európában, mint 3-as BMW.

A Müncheni Autószalon BMW standján azonban egy olyan koncepcióé a főszerep, amely nem elsősorban a villanyautóságról szól. Persze szilárdtest-technológiás, azaz jelenleginél magasabb energia sűrűségű és biztonságosabb akkumulátoros elektromos hajtás lódítaná előre az i Vision Circular koncepciót, ha működő lenne. A gyár számára azonban ennél fontosabb, hogy tágan értelmezi a környezetvédelmet. Túlnyomórészt újrahasznosított anyagokból készül ugyanis, megújuló áramforrásból táplálkozva gyártják, és sokáig használható marad, így nem csak a fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása alacsony, hanem az életciklus alatti teljes környezeti terhelése is. Ebben látja a BMW a 2040-es évek kompaktját, így lehet szerintük fenntartható a luxusautó gyártás.
És nem csak a technológia tiszta, az autó kisugárzása is vadonatúj irány a bajor cég számára. A sziluett egységes, és szinte a manapság nem különösebben divatos egyterű elv mentén építkezik. Rövid az orra, még jelentéktelenebb a fara, és hatalmas köztük az utastér, az egészet pedig egyetlen ív rajzolja meg, keréktől kerékig. Ez nagyon más, mint amit a BMW-től megszokhattunk, talán csak az i3 járt ilyesmi utat, nem véletlen, hogy annak utódját sejtik a koncepcióban.
Odabent szintén újrahasznosított anyagokkal találkozhatunk, de ettől még a kényelem és a letisztult, egyszerű kezelőfelület a két kulcsszó. A koncepció egész oldalát megnyitja a kétszárnyú, hatalmas ajtó, de ekkora méretben kevés az esély a szériagyártásra, inkább csak a jobb betekintést segíti. Nincs sok fogás az i Vision Circular koncepción, mert egyrészt tényleg alaposan végig gondolt, egységes tervnek tűnik, másrészt azonban ez még a holnapután BMW-je, ha egyáltalán – sok minden megváltozhat, mire valami leszármazottja gyártásba kerül.
A jelszavait, és elveit azonban már a most előkészület alatt álló „Neue Klasse” követi majd, azaz a körkörös, mindenre kiterjedő tisztasági cél vezérli a BMW-k következő generációját. Érdemes alaposan megnézni az i Vision Circular orrát is, állítólag ugyanis egy ilyen letisztult, kevesebb elemből építkező, digitális megoldásokat is bevető és sokkal barátságosabb nózi követi a két éve, szintén az IAA-n bemutatott, hódítóan nagy veséket. Már nagyon várjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

