A Toyota talán az utolsó nagy autógyártó, amely felugrott az egyre gyorsabban haladó autó-villanyosítási vonatra, ám úgy tűnik, igyekeznek behozni az évtizedes lemaradást.
A cég műszaki igazgatója, Masahiko Maeda beszélt arról, hogy milyen irányban fejlesztenek. Elmondása szerint a cég többféle akkumulátor-típuson is dolgozik. Egyrészt a Li-ion akkumulátorok következő generációján, amit az évtized második felében már nagy szériában gyártanának, másrészt a sokat emlegetett szilárdtest-akkumulátorokon, amelyekkel állítólag már tavaly építettek egy működő prototípust.
Az összes fejlesztésre, illetve mintegy 200 GWh éves gyártási kapacitás kiépítésére 1500 billió jent, azaz 13,7 milliárd dollárt fordít a Toyota 2030-ig, és úgy számolnak, hogy ez idő alatt nagyjából a felére tudják leszorítani az autó-akkumulátorok gyártását. A terveikben 2030-ra 8 millió olyan jármű legyártása szerepel éves szinten, amelynek legalább részben elektromos a hajtásrendszere, bár úgy számolnak, hogy ebből csupán évi 2 millió lesz tisztán elektromos, vagy hidrogén-hajtású jármű, a többi valamiféle hibrid.
Első, tisztán elektromos globális modelljét a Toyota az idén tavasszal jelentette be: a bZ4X nevű ötajtós SUV várhatóan a jövő év közepén kerül gyártásba. Ugyanakkor a Toyota rövidebb távon elsősorban hibrid technológiájára épít, amellyel számos piacon, így Európában is meglehetősen sikeres, különösen a dízelmotorok visszaszorulása óta.