Már eddig is számos jel utalt rá, hogy a Peugeot és a Citroën kisautóinak gyártása nem folytatódik, de a gyáriak közül most utalt erre valaki először elég egyértelműen.
Vincent Cobée, a Citroën márka igazgatója persze még mindig óvatosan kell, hogy fogalmazzon, hiszen hivatalosan még kapható a C1-es, ám amit mondott, azt nehéz máshogy érteni, mint afféle búcsúztatónak. „Ezt a szegmenst szabályosan eltörli a környezetvédelmi nyomás. Gyakorlatilag lehetetlen folytatni. (A C1) Már most is majdnem ugyanannyiba kerül, ha a maradványértékeket is figyelembe vesszük, mint a C3-as. A lízing ára a két típus esetében gyakorlatilag ugyanannyi.” - mondta.
Abból azért sejteni lehetett a C1, illetve a testvérmodell, a Peugeot 108-as sorsát, hogy a PSA eladta a Toyotának a csehországi kisautógyárban addig meglevő 50%-os részesedését, magyarán ha lenne is utód, azt a Toyotától kellene megvásárolni. A helyzetet nyilván komplikálja, hogy a Fiat-Chryslerrel való egyesülés kapcsán a Fiat sikeres kisautói is házon belülre kerültek, de régóta nem titok, hogy azokat is nagyobb modellekkel tervezik leváltani.
A kategóriával az az elsődleges probléma, hogy a szén-dioxid-kibocsátási átlag tartásához szükséges komplikált műszaki megoldások gyakorlatilag felélik a kisautókon keletkező hasznot. Ennek köszönhetően több gyártó – például a VW csoport márkái és a Smart – már felhagyott az ilyen méretű benzinmotoros modellek európai forgalmazásával, és úgy tűnik, a következő években tovább zsugorodik majd a választék.