A Lotus megmutatta, mire épül a jövője
Az új platform neve Lightweight Electric Vehicle Architecture, azaz LEVA lesz, ami leginkább talán könnyű villanyautó építőrendszernek fordítható. Ezt a szerkezetet elsősorban kétüléses, sportos modellek számára tervezték, amelyekből több is épül majd rá, és nem csak Lotus márkajelzéssel.

Valószínű, hogy az Alpine is ezt használja majd az A110 utódjában, amelyet a Lotus segítségével fejlesztenek, de nem kizárt, hogy a brit sportkocsigyártó másoknak is eladja a későbbiekben. A struktúra alapja természetesen alumínium, és úgy alakították ki, hogy támogassa az ülések mögötti, és az ülések alatti akkumulátor-elhelyezést is.
A Lotus szövetkezik az Alpine-nal
Az együttműködés középpontjában állítólag egy elektromos sportkocsi fejlesztése áll majd.
A rendszernek korlátai is vannak: legalább 2,47 méteres tengelytávú autók építhetők rá. A legrövidebb kiépítésben 66,4 kWh-s akkumulátor és legfeljebb 475 lóerős villanymotor építhető be, de a hosszabb, 2,65 méteres tengelytávú változat 99,6 kWh-s akkucsomagot és akár kétmotoros, 883 lóerős hajtásrendszert is befogadhat.
A Lotus már korábban jelezte, hogy az Emira után már csak elektromos hajtású autókat tervez bemutatni, ezek pedig a korábban ismertetett tervek szerint legalább háromféle platformra épülnek majd. Ezek közül a LEVA készül a sportkocsik számára, lesz egy másik a terepjáró-fazonú, magasabb Lotusok, és egy a személyautó-arányú alacsonyabb autók számára. Ez utóbbi kettő azonban várhatóan a Lotus anyacégétől, a Geelytől jön majd, költséghatékonyabb, nagyobb sorozatra optimalizált megoldásokkal.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Visszatér a Yugo
Már egy koncepciójuk is van, amiből két év múlva kész autó lehet.
- Hírek
Mekkora autó kell a nyugdíjasoknak? Kimatekozták a németek
Kellenek a gombok is.
- Hírek
Bő 2 millával megnyesték a Tesla Cybertruck árát
A gond azzal van, hogy a 2024-ben gyártott modellekre nem vonatkozik adókedvezmény.
- Hírek
Brutális összegért kelhet el a legkeményebb Subaru Impreza
A limitált Prodrive P25 az Impreza 22B modern átirata, és most eladó az egyik.
- Hírek
Felborult egy 165 tonnás szerelvény egy franciaországi hídon
Ijesztő lehet, amikor több mint száz tonna elkezd borulni.
- Hírek
Rossz ötlet: kamionnal tolatott az autóúton
A kamionos elrontotta a lehajtót, ezért úgy gondolta, hogy az a legjobb, ha visszatolat.
- Hírek
Egy méter mély jégbe fagyott egy halom autó Detroitban
Egy 1,4 méter átmérőjű fővezeték tört el.
- Hírek
Koreai riválist kap a Volkswagen ID.Buzz
A Kia PV5 külső megjelenése szinte alig változott a koncepciautóéhoz képest.
- Hírek
2027-ben érkezhetnek a BYD szilárdtest-akkumulátoros autói
Az évtized végére már az olcsóbb villanyautók is ilyennel lesznek felszerelve.
- Szerelem
Top10: Stabilan drága örökzöldek
Hol tart a hosszú ideje megfizethetetlennek látszó típusok ára manapság?
- Hírek
Itt az új KRESZ tervezete: 140-es autópályák, cipzárelv, kötelező tompított
A kormány által bemutatott tervezetet márciusban láthatjuk.
- Hírek
Gond lehet a biztonsági övekkel: 41 ezer Toyotát és Lexust hívnak vissza
A Toyota Camry, a Lexus NX és Lexus RX több változatát is visszahívják. Európában eladott autókat nem érint a probléma.
- Hírek
Drámai változások jöhetnek áprilisban
Trumpnál a 10 százalék egyenlő 25 százalékkal.
- Közélet
Messziről tolató szomszéd, utólag azt mond, amit akarEzért hívj rendőrt a legkisebb koccanásnál is
Olvasónk teljes kártérítést követel, a biztosító viszont csak a felét fizetné. Kinek van igaza?
- Olajdoktor
Gázos autóba tényleg másfajta olaj kell?
Másképp: marketing bullshit-e az LPG specifikus olaj?
- Hírek
Tudod, ki őrültebb a szerelemnél? A gyorshajtó BMW-s!
Valentin-napon mértek be egy extrém tempóval verető BMW-t és egy Skodát.
- Hírek
A restomod Maserati Shamal is egy aranyárú furcsa szépség
Összesen 33 darab készül belőle.
- Nepperűző
Ötven pluszos párnak megbízható autót elsősorban ingázásra
Napi 15-20 kilométerre kellene. Fontos az alacsony szervizigény, a jó fogyasztás és a magas üléspozíció.
- Hírek
El kell búcsúznunk a legkisebb Mazdától
Az európai és az angol piacról is kivonják.
- Hírek
BYD: A kínai elektromos autók három-öt évvel járnak mindenki előtt
Azt is kimatekozták, miért nem kell tartaniuk a konkurenciától.
- Hírek
Apró sérüléstől vált vezethetetlenné egy Rivian R1S Amerikában
Látszólag csak egy karc és egy repedés volt az autón, mégsem lehetett vele menni.
