A Lotus megmutatta, mire épül a jövője
Az új platform neve Lightweight Electric Vehicle Architecture, azaz LEVA lesz, ami leginkább talán könnyű villanyautó építőrendszernek fordítható. Ezt a szerkezetet elsősorban kétüléses, sportos modellek számára tervezték, amelyekből több is épül majd rá, és nem csak Lotus márkajelzéssel.
Valószínű, hogy az Alpine is ezt használja majd az A110 utódjában, amelyet a Lotus segítségével fejlesztenek, de nem kizárt, hogy a brit sportkocsigyártó másoknak is eladja a későbbiekben. A struktúra alapja természetesen alumínium, és úgy alakították ki, hogy támogassa az ülések mögötti, és az ülések alatti akkumulátor-elhelyezést is.
A rendszernek korlátai is vannak: legalább 2,47 méteres tengelytávú autók építhetők rá. A legrövidebb kiépítésben 66,4 kWh-s akkumulátor és legfeljebb 475 lóerős villanymotor építhető be, de a hosszabb, 2,65 méteres tengelytávú változat 99,6 kWh-s akkucsomagot és akár kétmotoros, 883 lóerős hajtásrendszert is befogadhat.
A Lotus már korábban jelezte, hogy az Emira után már csak elektromos hajtású autókat tervez bemutatni, ezek pedig a korábban ismertetett tervek szerint legalább háromféle platformra épülnek majd. Ezek közül a LEVA készül a sportkocsik számára, lesz egy másik a terepjáró-fazonú, magasabb Lotusok, és egy a személyautó-arányú alacsonyabb autók számára. Ez utóbbi kettő azonban várhatóan a Lotus anyacégétől, a Geelytől jön majd, költséghatékonyabb, nagyobb sorozatra optimalizált megoldásokkal.