Itt egy újabb hidorgén-hajtású Renault furgon
A Renault már 2019-ben mutatott két hidrogén-hajtású furgont, és ezek közül a nagyobbikat most egy új együttműködésben valósították meg.
Az újdonság az elektromos Master ZE alapjaira épül: ebben is egy 33 kWh-s akkumulátor van, amely önmagában olyan 120 km-re lenne elegendő, ezt növeli 500 km-re a 30 kW-os üzemanyagcella, és a nagy nyomású tartályokban tárolt legfeljebb 6 kg-nyi hidrogén.
A hajtást a HYVIA nevű vállalkozás fejleszti, amely a Renault csoport és a Plug Power nevű amerikai üzemanyagcella-specialista közös vállalata. A képeken egyelőre a prototípus látható, de azt ígérik, hogy a gyártás is megkezdődhet 2022 elején, mivel a hajtásrendszer hidrogénes felének gyártása már az idei év végén elkezdődik a Renault Flinsben működő telepén.
Árat egyelőre nem közöltek, de olcsó biztos nem lesz, tekintve, hogy Master H2-Tech alapját adó Master ZE alapára is bőven 18 millió forint felett van. Ugyanakkor a furgonflottákat üzemeltető cégekre nehezedő szén-dioxid-kibocsátás-csökkentési kényszer a hidrogén-hajtású Master furgont is eladhatóvá teheti, akár S-Mercedes árban is.