Az i4 eddig a leginkább autószerű elektromos BMW, amelynek az első szériapéldányait a napokban kezdték el összeszerelni Münchenben. Ennek kapcsán végre az is kiderült, hogy mennyire lesz drága.
A korábbi, 70 ezer euróról szóló pletykák persze vad túlzásnak bizonyultak, de az i4 a villanyautók közül sem tartozik majd az olcsók közé. Extrák nélkül 58 300 euróba – átszámítva 21 millió forintba – kerül majd Németországban az 590 km-es WLTP hatótávú eDrive40.
Ezzel egyértelműen drágább lesz, mint a Tesla Model 3 Long Range változatai, amelyek hasonló hatótávot, de kétmotoros hajtásrendszerük révén egyértelműen jobb menetdinamikát kínálnak. Az eltérés viszont – nagyságrendileg 4-8 ezer euróról van szó – nem akkora, hogy ne legyen elképzelhető, hogy valaki inkább az i4-est válassza.
Egyelőre nehéz megmondani, hogy a két rivális típus hogyan viszonyul egymáshoz – az összképbe egy csomó olyan, képek és adatok alapján megítélhetetlen részlet szól bele, mint a minőségérzet, a zajkomfort, az autó mozgása menet közben – de valószínű, hogy legkésőbb a jövő év elején ezek az összehasonlítások is megszülethetnek, így kiderül, hogy a BMW felára indokolható-e.
A későbbiekre egyébként ígérnek egy jóval erősebb változatot is: az i4 M50 554 lóerős lesz, így az várhatóan dinamikában is felveheti a versenyt a Tesla kisebbik modelljével.