A Tesla a Land Rovernek segít elkerülni a bírságot
Korábban a Fiat vette meg a Teslák tisztaságát, az idén viszont a Jaguar Land Rovert segíti a villanyautó-gyártó abban, hogy megfeleljen a számára előírt szén-dioxid-kibocsátási határértéknek.
A szén-dioxid-bírság minden, belső égésű motoros autókat készítő gyártót fenyeget Európában. Ha valamelyik cég nem hozza a számára előirányzott kibocsátási átlagot, az 95 eurót fizet minden eladott autó és minden többlet g/km kibocsátott szén-dioxid után. Ez a gyártó európai eladásaitól és a túllépés mértékétől függően néhány tíztől néhány százmillió euróig terjedő összeg lehet, amit a legtöbb autógyártó már megérez.
Ezért lett tele a gyártók kínálata különféle hibrid és elektromos modellekkel, de sok esetben ez sem elegendő. Ilyenkor jön a képbe az a lehetőség, hogy a gyártók összeállhatnak, és egybe számoltathatják a szén-dioxid-kibocsátásukat egy kisebb kibocsátású modelleket kínáló versenytárs értékével. Így a kisebb kibocsátású gyártó megmentheti a bírságtól azt, amelyik egyébként kénytelen lenne fizetni, de az ilyen segítség természetesen szintén jó pénzt ér.
A Tesla korábban a Fiat Chryslert segítette ilyen módon, de a Stellantis megalakulása, és a kínálat átalakítása miatt, úgy néz ki, erre már nem lesz szükség. Így a Tesla az idén a Jaguar Land Roverrel és a Hondával számolja majd együtt a szén-dioxid-kibocsátását. Ez azért meglepetés, mert korábban úgy nézett ki, hogy a JLR, miután szinte minden típusából kínál hibrid változatokat, hozza a rá vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási maximumot, ami egyébként arányos az eladott járművek tömegével, így a britek határértéke kifejezetten kedvező.