Újragondolták az első Hyundai luxusautót
Ami a képeken látszik, az maga az ellentmondás: a Hyundai egy olyan múltat idéz, amely nem is egészen a sajátja, olyan korszerű technológiával vegyítve, amely szinte még meg sem érkezett.
Korábban a legelső Hyundai tömegmodell, a Pony alapjaira építettek modern, elektromos tanulmányt LED-es lámpákkal és elektromos hajtással, és most ugyanezt követték el a cég első luxusautójával. A Grandeur 1986-ban mutatkozott be, és elsősorban annak köszönheti a létrejöttét, hogy a Hyundai már készült az 1988-as Szöuli Olimpia kiszolgálására, így kellett egy hazai luxusautó, amivel a vendégeket szállítani lehet.
A koreaiak ekkor maguk még nem tudtak volna ilyet előállítani, ezért átvették japán partnerük, a Mitsubishi csúcsmodelljét, a Debonairt, amelyet aztán Dél-Koreában kezdtek gyártani. Az üzlet annyira jól sikerült, hogy a későbbiekben a két cég már közösen fejlesztette a luxusautó-kínálatát. 2001-ben a Mitsubishi kényszerült kiszállni az együttműködésből, így a Hyundai ma is kínál Grandeur néven luxusautót, míg a Mitsubishi évtizedek óta nem kínál ilyesmit.
A Hyundai-nál most a Mitsubishi-féle Grandeurt vették át, és tömték meg aktuális technikával. A fényszórók hasonló, nagy pixeles LED-es egységek, mint amilyeneket az Ioniq 5-be is építenek, a kabin belsejét pedig a lapos kijelzők uralják. Ugyanakkor a bordó bársony üléshuzatok egyértelműen a 80-as évek megkérdőjelezhető ízlésvilágát idézik, akárcsak az ajtók és a műszerfal dekorációja.
Állítólag a hajtást is elektromosra cserélték, bár erről részleteket nem közöltek. Ám úgy tűnik, ez nem is túl érdekes, hiszen a Grandeur ugyanúgy kiállítási tárgy lesz, mint a korszerűsített Pony, amely elsősorban azt hivatott megmutatni, hogy a Hyundai nem feledkezett meg a szerény kezdetekről.
És egy másik véglet Hyundaiéktól (szerk.)