Nem újdonság, hogy a távol-keletről helyesírási hibával érkezik egy márkanév: csodás példa az Infiniti, amit majdnem úgy hívnak, mint angolul a végtelent, csak az utolsó betű lett valahogy y helyett i. Ugyanezt játszotta most el a Changan Auto az új villanyautó-márka kapcsán, csak ők nem lecseréltek, hanem elhagytak egy betűt.
![](https://kep.index.hu/1/0/4077/40777/407777/40777709_6b48dfc7c15336ba58e540f4a5621731_wm.jpg)
Az Avatr a Changan Automobile vegyes vállalatának indult az elektromos autókat gyártó Nio-val, de az előbbi végül is 45-ről 95%-ra növelte a részesedését a cégben. Az első autó megtervezésében még lényeges részt vállalt a Huawei, amely először szállít egy autóhoz komplett fedélzeti rendszert, illetve Kína legismertebb lítium-akkumulátorokat gyártó cége, a CATL.
Az első Avatr márkanevű jármű a 11-es típusszámot kapta, és egy kifejezetten jó arányú, sportos vonalvezetésű, bár kevéssé jellegzetes SUV-féleség.
![](https://kep.index.hu/1/0/4077/40777/407777/40777711_6b0ebf1d19057b010ef054002f4d4ce5_wm.jpg)
A sportos forma az eddig megismert adatok alapján nem is indokolatlan: az autó 4 másodpercen belül gyorsul százra, és valószínűleg jó nagy akkumulátor kerül bele, mert 700 km-es hatótávot ígérnek egy feltöltéssel.
Kínában nyilván nem okoz majd gondot a furcsa márkanév – az ottani ember számára nyilván ugyanolyan furcsán hangzik a legtöbb európai gyártó neve – arról pedig egyelőre nem esett szó, hogy az új márka exportra készülne.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)