A Niro eddig eléggé szokványos jelenség volt. Azon túl, hogy az elektromos változat orrán lefalazták a hűtőrácsot, más megjegyezhető stíluselemét nehéz felsorolni. Úgy tűnik, a Kia tervezői ezen próbáltak változtatni, de mintha későn kapták volna az utasítást, hogy ez a generáció nem lehet szokványos.
Vannak olyan autók, amiket egyértelműen, a legelső pillanattól furcsának, megosztónak terveznek. Mint az első generációs Nissan Juke, vagy a Toyota C-HR: nem tetszenek mindenkinek, de azt nehéz eltagadni, hogy egységes, összefüggő formai koncepciót képviselnek. Az új Kia Niro nem ilyen, inkább azt az érzést kelti, hogy tök átlagos járműnek indult, aztán valahol útközben meggondolták magukat a tervezői.
Ennek jegyében nagyjából a szélvédő alsó peremétől a hátsó oldalajtó végéig egy kutyaközönséges kompakt SUV-ot látunk, amire hátul váratlanul ráakasztottak két zongorafekete műanyag betétet, elöl pedig elég fura, kaotikus lámpákkal és dekorbetétekkel látták el. Az összhatás zavarba ejtő, de közben karakteresnek mégsem tűnik.
Természetesen az új Niróból is kétféle készül, lesz elektromos és hibrid, akár az elődjéből. Az elektromos változaton más kialakítású, kisebb alsó légbeömlőt alakítottak ki, amely felett elég feltűnően alakították ki a töltőcsatlakozó ajtaját. Míg másutt jellemzően inkább el próbálják rejteni az ilyesmit, a Kia tervezői igyekeztek kiemelni, mint azt az elemet, amely különbséget tehet a két kivitel között.
Az új Niro műszaki adataival egyelőre adós a Kia, így csak sejthető, hogy a kifutó első generáció megoldásait viszi tovább. Azt már korábban egyértelművé tették, hogy az ilyen olcsóbb elektromos illetve hibrid modelleket továbbra is egyedileg kialakított platformokra építik, és nem a korszerű, szabványos E-GMP platformra.
A hírek szerint az elektromos változatok közül csak a nagyobb akkumulátorút tartják meg – ez eddig 64 kWh-ból hozott ki 450 km körüli hatótávot. A hibrid változat pedig állítólag használja majd a navigációs adatokat annak meghatározására, hogy hol kapcsolja le a benzinmotort teljesen, így például képes lesz iskolák közelében tisztán elektromos autóként viselkedni, úgy, hogy erre külön nem kell odafigyelnie a vezetőnek.
Valószínű, hogy a pontosabb adatokra sem kell már sokat várni: néhány hónapon belül, a regionális bemutatók kapcsán várhatóan ezeket is nyilvánosságra hozzák majd.