A BMW a kezdeti elektromos törekvések (i3, i8) után látványosan megtorpant a villanyautós versengésben, aminek egyik fő oka a vezetőség rossz helyzetfelismerése volt. Ezt a hátrányt próbálják leküzdeni az idén bemutatott i4-es szedánnal és az iX SUV-vel, de a zászlóshajónak számító 7-es limuzin következő generációja is rendelhető lesz már tisztán elektromos hajtással, a modell valószínűleg az i7 nevet fogja kapni.
A tesztelés már abban a fázisban tart, amikor közvetlen vetélytársak társaságában hajtják az autót, és úgy tűnik, a BMW-nél gondolnak a globális versenyre: Amerikát a Tesla Model Y képviseli, Európát a friss és nagyon is versenyképes Mercedes EQS, de a legfontosabb piacnak számító Kína sem maradt le, tőlük egy XPeng P7-est hoztak a bajorok (a német riválisokat egy hete beszéltük ki az Égéstérben). A japánok egyelőre kivárnak, a Lexus LS-ből még pletyka szinten sem került szóba tisztán elektromos változat; a koreaiak viszont időközben roppant kompetens elektromos hajtásrendszert fejlesztettek, ám ezt a 7-eshez mérhető luxuslimuzinjaik, a Kia K9 vagy a Genesis Q90 egyelőre nem kapták meg. Az eddigi legnagyobb elektromos modelljük a közepes Electrified Q80-as, ám ez még nem az új elektromos platformjukra épül.
Az i7-esről eddig annyit lehet sejteni, hogy a Mercedeshez hasonlóan óriási akkumulátorpakkot szerelnek majd bele (~120 kWh), amitől 700 km környéki hatótávot remélnek, a csúcsverzió teljesítménye pedig 750 lóerő lesz. A legnagyobb kérdés viszont, hogy dedikált elektromos architektúra nélkül is versenyképes lesz-e az i7. A tesztautó még vastagon hordja a szokásos álcafóliát, ám ha az előzetes fantáziarajzokból és az elektromos testvérmodellekből indulunk ki, borítékolható a komoly indulatokat kiváltó design.
A BMW iX-ről Karotta forgatott nemrég egy bemutató videót:
via carscoops.com