Átszervezi európai kereskedőhálózatát a Stellantis
A Stellantis három nagy márkacsoport, a Peugeot-Citroen, az Opel-Vauxhall illetve a Fiat-Chrysler összevonásával született, és ezektől lényegében három teljes kereskedőhálózatot örököltek.
Ez pillanatnyilag csak Európában 15 ezer értékesítési pontot jelent, és úgy tűnik, egyelőre nem a kereskedések számának drámai csökkentése a Stellantis célja, hanem az, hogy csökkentsék a kereskedők szerepét az eladási folyamatban.
Jelenleg az autók árának mintegy 9%-a marad a kereskedéseknél átlagosan, de cserébe az autógyártóktól megvásárolt autók szállításáról és tárolásáról is a kereskedők gondoskodnak. A Stellantis vezetése most olyan új rendszert vezetne be, amelyben a szállítás és tárolás feladatát a gyártó vállalná, a kereskedés pedig kisebb, 4-5%-os haszonért cserébe kevesebb feladatot kellene, hogy ellásson.
Az új rendszerrel a Stellantis célja – a kereskedéseknek fizetendő összeg csökkentése mellett – elvileg az, hogy egységesebb árstruktúrát alakíthasson ki Európában. Így kevesebb teret kaphatnak a kereskedői kedvezmények, a valós vételár pedig közelebb eshet ahhoz, ami a márkák honlapján olvasható.
Az átállás persze nem lesz gyors: első lépcsőben a haszonjárműves részlegek, illetve a luxusmárkák, az Alfa Romeo, a DS és a Lancia kereskedői, és három közepes méretű európai piac, Ausztria, Belgium és Hollandia kerül sorra. Egyelőre folynak a tárgyalások – a kereskedésekkel együtt igyekeznek kidolgozni a részleteket – de a teljes kereskedőhálózat átállítása az új rendszerre csak 2026-ra fejeződhet be.